Spectaculair scoreverloop

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

15 oktober 2016 14:30

Prins, M.

Nieuwkoop speelde een spectaculaire wedstrijd tegen Zevenhoven. Tenminste, het scoreverloop was spectaculair, want de wedstrijd was niet van een heel hoog niveau.

Zoals in de meeste wedstrijden deze competitie, startte Nieuwkoop sterk en was voetballend de veel betere ploeg. Het spel tot de 'zestien' was goed verzorgd, maar daarna ontbrak het aan de finesse om de mogelijkheden om te zetten in echte kansen. Want mogelijkheden lagen er genoeg. Jeffrey Pieterse kwam nog het dichst bij een doelpunt. Na een voorzet van Thijs van der Zon schoot hij de bal over en een afstandschot werd met één hand tot corner verwerkt door de keeper.

De beste mogelijkheid had echter uit een penalty moeten komen. Roland Kooijman passeerde de Zevenhoven keeper, die net te laat kwam. De keeper tikte Kooijman duidelijk aan, maar in plaats van een penalty werd het een gele kaart voor de Nieuwkoop aanvaller.

Toch kon Nieuwkoop vlak voor rust de 0-1 op het scorebord brengen. Een lage voorzet van Harm Schilperoort werd door Jeffrey van Lith tot doelpunt gepromoveerd. Een verdiende 0-1 ruststand.

Na rust startte Nieuwkoop redelijk met enkele kleine kansen, maar daarna zakte Nieuwkoop steeds verder weg. Zevenhoven ging veelvuldig de lang bal hanteren en Nieuwkoop had hier te weinig antwoord op en ging steeds meer achteruit lopen.

Na ruim een kwartier mocht Zevenhoven een vrije trap nemen. Heel ongelukkig verdween de bal via de muur in het doel van Nieuwkoop, 1-1.

Twee minuten later verdween een afstandsschot maar net naast het doel van Rodney van Beek. Nog eens een paar minuten later was het wel raak voor Zevenhoven. Een foute inspeel pass in het centrum werd onderschept. Een prima één-twee en een uitstekende afwerking van Jesper Redeker betekende de 2-1 voor Zevenhoven. De wedstrijd op z’n kop.

Daarna ontbrak het Nieuwkoop niet aan geluk. Eerst was daar een inschattingsfout van de Zevenhoven keeper, waarna Job Stolk in het lege doel kon koppen. Twee minuten later schoot diezelfde Job op de benen van de keeper. Uit de corner die volgde liet de keeper de bal los en schoot Roland Kooijman van dichtbij de 2-3 in.

Je zou denken dat Nieuwkoop hierna zou doordrukken, maar niets was minder waar. Zevenhoven bleef opportunistisch spelen en kreeg in korte tijd twee 100% kansen op de gelijkmaker, maar de lob en de kopbal verdwenen beide over het Nieuwkoop doel.

Over de hele wedstrijd een terechte overwinning voor Nieuwkoop. Maar goed voetbal zal meer gecombineerd moeten worden met strijd en overtuiging. Wanneer dat gebeurt hoeft Nieuwkoop tegen niemand punten te verliezen.