Nieuwkoop stelt teleur

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

4 maart 2017 15:00

Fonseca, O.A

Nieuwkoop begon veel te slap aan de wedstrijd. Er stond nog maar 1 minuut op het scorebord en de 1-0 voor Schoonhoven was een feit. Niet veel later kon Schoonhoven makkelijk combinerend het strafschopgebied in. De vrije kans werd daarna over geschoten. Het had zomaar al 2-0 kunnen zijn.

Langzaam maar zeker kreeg Nieuwkoop meer grip op de wedstrijd. Na een paar dreigende situaties leek in de 18-de minuut Roland Kooijman voor de 1-1 te zorgen. De kopbal op drie meter van het doel belandde echter onderkant lat.

Nog geen tien minuten later was het wel raak. Een afgeslagen corner werd door Boy Vork opgevangen. Met rechts kapte hij een verdediger uit en schoot met links de bal droog in de verre hoek.

Vlak voor rust had Nieuwkoop de beste aanval van de eerste helft. Roland Kooijman werd vrijgespeeld, maar werd onterecht afgevlagd wegens buitenspel. Ruststand 1-1.

De tweede helft begon Nieuwkoop sterk. Het zette goed druk en had controle over de wedstrijd. Al snel scoorde Roland Kooijman de 1-2 met een schot net buiten de zestien.

Nieuwkoop werd sterker en leek door te drukken. Toch was het Schoonhoven dat, na niet goed ingrijpen van Nieuwkoop, een vrije trap kreeg. De hoge bal werd sterk ingekopt door de ingevallen spits. Zonde, want Nieuwkoop was in die periode de bovenliggende partij.

Maar het werd nog erger. Schoonhoven mocht in een duidelijke buitenspelsituatie door van de scheidsrechter en pakte dit cadeautje gelijk uit.

In het laatste kwartier probeerde Nieuwkoop van alles. Het kreeg voldoende kansen. Vrije trappen van Jeffrey Pieterse en Sam Vijfhuizen belandden in de muur, een kopbal van Roland Kooijman caramboleerde via een Schoonhoven verdediger en de paal het veld weer in. Jasper Langeree kopte de bal vervolgens op de lat. Sjoerd Tuithof soleerde de zestien binnen, waarna zijn schot van de lijn werd gehaald. De grootste kans was nog voor Roland Kooijman die op twee meter van het doel recht op de keeper schoot.

Door de risico’s die Nieuwkoop nam, kreeg Schoonhoven ook nog een grote kans op de 2-4, maar ook deze werd niet benut.

Nieuwkoop speelde niet goed genoeg om aanspraak te maken op de winst. Maar eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar. Een zuur verlies dus. De resultaten op de andere velden (Koudekerk verliest en BSC’68 speelt gelijk/wedstrijd vlak voor tijd gestaakt door blessure scheidsrechter) betekende dat Nieuwkoop gewoon vandaag de tweede periode had kunnen winnen.

Wat overblijft is een mooie plek 4 notering. Volgende week komt nummer 5 CVC Reeuwijk op bezoek. Een goed moment om het resultaat van vandaag recht te trekken.