SV Nieuwkoop JO17-2 vindt zijn draai goed

TAVV JO17-2

Onder 17, JO17-2, Groep 4 13

8 oktober 2016 11:00

Afgelopen zaterdag speelde SV Nieuwkoop JO17-2 zijn laatste bekerwedstrijd uit tegen TAVV JO17-2. En hoe!? Uiteindelijk is SV Nieuwkoop keurig als 2e geëindigd in de poul met 12 punten uit 5 wedstrijden. Waarbij er 22 maal het net werd gevonden en we slechts 5 doelpunten tegen kregen. JO17-2 staat en is klaar voor de competitie.

09 augustus is de B-selectie begonnen met trainen en na een korte voorbereiding zijn we gestart aan de bekercompetitie.

De eerste wedstrijd werd ongelukkig verloren met 1-2 tegen FC Lisse JO17-5 (die als 1e in de poule is geëindigd) Ondanks dat we de betere ploeg waren, stonden we na 80 minuten met lege handen. Jammer, maar we vergaten het deze wedstrijd zelf vroegtijdig te beslissen en het noodlot sloeg in de laatste 5 minuten toe.

Vervolgens heeft het team hard gewerkt om te groeien naar het niveau waar het nu staat. De laatste 4 wedstrijden werden dan ook met voornamelijk goed voetbal gewonnen.

De tweede bekerwedstrijd werd Alphense Boys JO17-5 in eigen huis verslagen met 1-4.

De derde wedstrijd speelden we thuis en wisten we met een sublieme eerste helft WVC JO17-2 met 4-1 van de mat te spelen.

De vierde wedstrijd tegen Zevenhoven JO17-1 verliep voornamelijk de eerste helft moeizaam, maar weten we de tweede helft de 0-1 achterstand te doen kantelen naar een 4-1 winst. Soms zitten er wedstrijden tussen, waarin het even niet wil lukken. Deze wedstrijd was er zo één. Als je dan als team op wilskracht en met vlagen goed voetbal de wedstrijd in de tweede helft zo kan doen laten kantelen, is dat prima.

De week na Zevenhoven JO17-1 heeft SV Nieuwkoop geen wedstrijd op het programma staan en met nog een wedstrijd op het programma, hebben de mannen volle bak getraind. De puntjes werden deze weken op de i gezet.

Afgelopen zaterdag viel alles op zijn plek en werd TAVV JO17-2, uitgerekend de ploeg die bij winst ons van de 2e plek kon stoten, met 0-9 overlopen door SV Nieuwkoop JO17-2.

Helaas misten we een drietal spelers Jeffrey was helaas geveld door de griep, Angelo heeft een blessure en Lars was helaas verhinderd. Maar de samenwerking tussen JO17-1 en JO17-2 is goed. Willem stelde Jort en Joost (JO17-1) ter beschikking en zodoende reisden wij om 10:00 uur met 13 man af naar Ter Aar.

Om 11:00 uur werd er afgetrapt en Nieuwkoop zette direct druk. TAVV kon hier zichtbaar moeilijk mee uit de voeten. Nieuwkoop speelde goed voetbal. De combinaties werden gezocht en gevonden. Na tien minuten was het dan ook Nieuwkoop die met een mooi schot van afstand de keeper van TAVV deed verrassen.

Nieuwkoop speelde explosief en er werd tussen de linies weinig ruimte weggegeven. Het middenveld speelde controlerend en daarnaast dienend aan de aanval. De communicatie onderling was goed. Posities werden van elkaar overgenomen, zodat we eigenlijk niet één keer echt in de problemen zijn gekomen. De linies stonden hoog en het lukte TAVV niet om de eerste helft gevaarlijk te zijn.

Vanuit een corner werd door Nieuwkoop de 0-2 binnengeschoten, niet veel later uit mooi combinatievoetbal de 0-3 en voor rust mocht uit een penalty ook nog de 0-4 worden binnengeschoten.

De trainer en de meegereisde supporters genoten van het spel, dat door Nieuwkoop op de mat werd gelegd. Alles klopte en dat was een genot om naar te kijken.

De tweede helft was het beeld niet veel anders. TAVV probeerde, maar kwam gewoonweg niet aan voetballen toe. Eén keer is TAVV uit een counter voor onze goal geweest, maar onze keeper strafte dit genadeloos af. Nieuwkoop stond als een huis en TAVV moest met een flink aantal overtredingen een paar keer goed aan de handrem trekken.

Nieuwkoop liet zich niet leiden door het spel van TAVV, maar strafte dit voetballend genadeloos af met nog eens vijf prachtige goals uit verscheidene mooie combinaties.

Hessel, Jort, Joost (40 min), Stan, Michel, Robin Tijn G., Danté, William, Wessel (40 min) Tijn K., Kees en Mike... Bedankt. Ik heb van jullie genoten.