Een visitekaartje voor het meidenvoetbal

Alphense Boys MO17-1

Nieuwkoop MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 1e klasse 2

12 november 2016 13:00

Vandaag stond de derde wedstrijd van de competitie op de agenda. De omschakeling van de 2e naar de 1ste klasse is er niet een van alleen voetbaltechnische kwaliteiten, maar ook van de de overtuiging tussen de oortjes.

Voetballend doen de onze meiden het prima al ontbeert het af en toe nog aan lef en overtuiging. Zo ook vandaag bij de start van de wedstrijd. Er werd met ontzag begonnen, niet scherp genoeg. We gaven te veel ruimte weg, zodat een diepe bal door de rechtsbuiten van Alphense Boys opgepakt kon worden. En het moet gezegd, ze ramde hem prima in de verre hoek.

Dit was onze wake-up call. We werden steeds brutaler en namen langzaam de wedstrijd in handen. Aan het einde van de eerste helft kwam het geloof direct terug.

In de rust gaf de trainer complimenten over de manier van voetbal. Nu nog iets meer geloof in eigen kunnen.

Dit was niet tegen dovemansoren gezegd. De meiden schakelden ook een tandje bij in geloof en overtuiging. Alphense Boys wist hier geen raad mee en we speelden dan ook vrijwel continue op hun helft.

Halverwege de tweede helft nam de trainer de beslissing om nog iets aanvallender te gaan spelen en meer druk op het middenveld te leggen.

Prima combinatievoetbal bracht ons een aantal maal kansrijk voor het doel, maar de keepster van "de Boys' liet zich niet passeren. Gezien het veldspel was een gelijkspel terecht geweest. Dat onderschreef de coach van de tegenstander ook.

Maar ja daar is onze trainer/coach niet minder "ziek" van. In zo'n pot verdienen zijn meiden gewoon meer. Maar vertrouwen tanken kan zeker. Ook uit de woorden van de meegereisde supporters (dank daarvoor): "Wij hebben een prima pot gezien"! Dat is mooi! Ga zo door meiden.

O ja, de coach van de tegenstander noemde het "een visitekaartje voor het meidenvoetbal". Een geweldige afsluiter toch...