Nieuwkoop onderuit tegen sterker Montfoort

Mannen, 1, Groep 1 08

9 september 2017 14:30

Haan, S.G. de

Nieuwkoop speelde zaterdagmiddag de tweede bekerwedstrijd. Thuis tegen eerste-klasser V.V. Montfoort kon Nieuwkoop weinig klaarspelen en ging het met ruimte cijfers onderuit.

De wedstrijd begon een kwartier later vanwege onweer dat rondom Nieuwkoop hing. De scheidsrechter besloot de warming-up af te breken en te wachten tot het onweer ver genoeg weg was. De leidsman besloot vervolgens om de wedstrijd een kwartier uit te stellen, zodat de mannen genoeg tijd hadden om op te warmen.

Eenmaal begonnen aan de wedstrijd werd Nieuwkoop al snel met de rug tegen de muur gezet. Montfoort speelde op hoog tempo de bal rond op de helft van Nieuwkoop en wist binnen vijf minuten al twee enorme kansen te creëren. Maar na acht minuten brak het verzet van Nieuwkoop en stond Montfoort al op voorsprong, een hoekschop kon worden ingekopt.

Onze Oranjehemden leken onder de indruk van het hoge tempo van de 'Orange machine' en liep na de 0-1 al snel tegen de 0-2 en 0-3 aan. De tweede tegentreffer viel opnieuw uit een hoekschop, de derde uit een keurige aanval. De eerste echte Nieuwkoop kans viel pas na 19 minuten, uit een vrije trap van Jeffrey Pieterse. Daarna was Rick Pouw nog een keer dichtbij een aansluitingstreffer.

Na een half uur wist Montfoort het duel helemaal te beslissen, een intikkertje zorgde voor de 0-4. Na de vierde treffer ging Nieuwkoop meer van zich afbijten, kwam meer in balbezit en speelde rond op de helft van Montfoort. Dat op zijn beurt in de counter de 0-5 wist te produceren. 0-5 was tevens de ruststand.

In de rust waren de woorden van onze hoofdtrainer duidelijk, neem het positieve mee naar de tweede helft en blijf voetballen. Dat deed Nieuwkoop ook in de tweede helft, het wist zich te herpakken en Montfoort meer onder druk te zetten. Uiteindelijk zagen we nog enkele Nieuwkoopse kansen, maar de bal ging er niet in. Wel wist Montfoort nog een 0-6 te produceren.

Een goede les voor ons eerste elftal, wat het volgende week in de laatste bekerronde op neemt tegen CSW uit Wilnis. Waarna het op 23 september aan de competitie zal beginnen met een uitwedstrijd tegen DSO.