Nieuwkoop onderuit tegen UVS

Mannen, 1, 2e klasse C

21 oktober 2017 14:30

Korsius, P.

Vorige week speelde Nieuwkoop nog een goede eerste helft tegen Lugdunum en maakte ze het de ploeg uit Leiden best moeilijk. Vandaag werd het een totaal andere wedstrijd, waarbij Nieuwkoop met name in de eerste helft veel te weinig initiatief nam. Het lag niet alleen aan Nieuwkoop. UVS zat er namelijk bovenop en speelde in balbezit steeds goed vooruit. Gevolg was een logische 1-5 nederlaag.

BEKIJK HIER DE BEELDEN VAN DE WEDSTRIJD

Nieuwkoop startte de eerste minuten nog hoopvol. Na een overtreding op Sebastiaan van der Voorn kon Dennis Boer gebruik maken van de voordeelregel. Zijn schot van buiten de zestien verdween naast het doel.
Maar daarna was de wedstrijd voor UVS. Nieuwkoop leek op twee gedachten te hinken. Druk zetten en de bal veroveren, of de tegenstander laten komen. Hierdoor ontstonden grote ruimtes op het veld waar UVS optimaal van profiteerde. Na 12 minuten scoorden de Leidenaren de 0-1. Een voorzet van rechts kon helemaal vrij van tien meter worden ingeschoten. Na een lichte overtreding op Mike van Schie kwam UVS vijf minuten later weer door over rechts, de voorzet verdween via een kluts achter doelman Rodney van Beek.

Na 25 minuten kwam Nieuwkoop dan eindelijk tot een goeie aanval. De aanval eindigde na een discutabel vlagsignaal wegens buitenspel. Een minuut later lag de bal aan de andere kant in het net. Ook hier werd gevlagd voor buitenspel, maar dit werd nu genegeerd door de scheidsrechter. Halverwege de eerste helft keek Nieuwkoop al tegen een kansloze achterstand aan. Tien minuten voor rust werd het zelfs 0-4 na een snelle aanval over rechts.

De tweede helft liet niet echt een veel beter Nieuwkoop zien, maar men zat wel korter op de bal. De eerste twintig minuten gebeurde er weinig voor de doelen. Het eerste wapenfeit was een schot van Boy Vork na een goeie combinatie. De bal verdween naast.
De wedstrijd was natuurlijk allang gespeeld, maar het blijft belangrijk om ook in dit soort wedstrijden tot het einde te blijven strijden. En dat gebeurde gelukkig. UVS kreeg nog een drietal grote kansen, waarvan er één tot doelpunt werd gepromoveerd. Nieuwkoop had het slotakkoord. Invaller Sjoerd Tuithof werd vrijgespeeld en speelde de bal naar de eveneens ingevallen Jasper Langeree, die de bal simpel in het doel kon schuiven. Vlak daarna had Thijs van der Zon nog de kans op de 2-5 na een prima aanval, maar zijn inzet ging voorlangs.

Geen resultaat dus voor Nieuwkoop, dat op twee punten blijft steken. UVS was duidelijk de betere ploeg, maar Nieuwkoop liet zich in de eerste helft te makkelijk de kaas van het brood eten.
Volgende week op bezoek bij Die Haghe, dat deze week knap met 0-1 bij HVC’10 won.