JO17-3 met veel doelpunten voorbij CVC Reeuwijk

Nieuwkoop JO17-3

Onder 17, JO17-3, 5e klasse 01

23 september 2017 12:45

Vandaag stond de eerste wedstrijd van de competitie op het programma. Dit na twee weken niet te hebben gevoetbald i.v.m. afgelasting. Met een bijna fitte selectie van vijftien man, alleen Robin was nog geblesseerd, reisden we af naar Reeuwijk.

Om daar te komen rond het middag uur moesten er wel wat hindernissen worden genomen. Een stevige file op de Ziende omdat iedereen daar door bleef rijden, ook als er verkeer van de andere kant komt. Ook de brug gaat weleens open als het mooi weer is en als kers op de taart kunnen sommige mensen niet varen en hebben dan ook wel erg veel tijd nodig om onder de open brug door te varen.

Maar goed dat we op tijd vertrokken waren waardoor de warming up niet in gevaar kwam. 12.45 uur de scheidsrechter blies op zijn fluit en de wedstrijd kon beginnen. Binnen een minuut lag de bal in de goal 0-1. Toch wel lekker om zo te starten. Vervolgens nog twee hele mooie mogelijkheden maar die werden gemist. ''Jammer,'' riep de fotograaf, want dit had wel een heel fraai begin geweest als alles erin was gegaan. Gelukkig werd het daarna toch nog verdiend 0-2. Daarna kwam er een slechte fase van de Nieuwkopers. Het werd 1-2 door niet best verdedigen en de 2-2 lag op de voet van de spits van Reeuwijk, maar gelukkig miste hij het doel. We waren het even kwijt en de toeschouwers langs de kant stonden met spanning te kijken. Langzaam kregen we weer grip op de wedstrijd en liepen we voor de rust nog uit naar een 1-5. Dit gaf bij iedereen een goed gevoel.

In de rust werd er een tactische omzetting gedaan om de gevaarlijke nummer 9 van Reeuwijk uit te schakelen. Tevens werd alles nog eens even door genomen. De mannen begrepen het.

De tweede helft begon en binnen de minuut werd er weer gescoord alleen nu door Reeuwijk 2-5. Het antwoord kwam direct daarna, vanaf de aftrap maakten we de 2-6. Vervolgens vonden we als team de rust die nodig was. Er werd rustig opgebouwd van achteruit. De spits van Reeuwijk kwam niet meer aan de bal. Er werd heerlijk gevoetbald en dit was te zien aan de eindstand van de wedstrijd, 3-12 en er bleven nog velen kansen onbenut.

Gefeliciteerd mannen, dit is een mooie start van de competitie. Op naar de volgende wedstrijd.