MO17-1 met klinkende cijfers voorbij FC Oudewater

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 1

30 september 2017 11:00

Jong, R. de

Zo vandaag matchday.. Na de kater van vorige week, was de trainert van mening dat er veel meer in dit team zit. Ook hebben we vandaag een jarige in ons midden (Silke gefeliciteerd) dus de sfeer was positief.

Voor aanvang van de wedstrijd was er weinig sturing nodig, er was gezonde spanning en een positieve vibe. Wat wil je nog meer als trainert.

Nou eigenlijk een flitsende start.. en hij werd dan ook op zijn wenken bediend. Positioneel stonden we sterk, en de bal deed het werk. Veelvuldig werden op alle delen van het veld driehoekjes getoond, en ook nog in een hoog baltempo.
Dit resulteerde in een aantal mooie aanvallen, waarvan er drie, binnen het kwartier op fraaie wijze verzilverd werden.

Na een aantal omzettingen werd het even iets rommeliger, maar we herpakten ons prima, wat ons een 4-0 ruststand bezorgde.

In de rust hoefde de trainert alleen maar wat puntjes op de i te zetten, maar dat was ook alles.
De tweede helft vertoonde hetzelfde beeld als de eerste, al hoewel het spel iets slordiger was.

Een in Nieuwkoopse ogen discutabel tegendoelpunt, zorgde voor wat onrust. Werd het veld wat kleiner, wat de tegenstander mogelijkheden gaf iets fysieker te gaan spelen.

Maar het laatste doelpunt was wederom een beauty, voorbeeldig voorwerk vanaf de zijkant door Demi werd door de tegenstander in het eigen doel gewerkt, of was het toch de jarige job die het laatste zetje gaf!? We nemen maar even aan dat laatste, haar tweede cadeautje aan haarzelf vandaag.

Meiden een prima prestatie, de trainert verlangt veel van jullie, maar vandaag hebben jullie hem dubbel en dwars terugbetaald!!!!

Ps. Dat betekent natuurlijk niet meteen een rustige training dinsdag ?? ??

Leon