JO17-1 maakt als team korte metten met Woerden

Onder 17, JO17-1, 2e klasse 05

28 oktober 2017 12:30

Vonk, M.

In een wedstrijd waarin met namen de centrale verdedigers van Nieuwkoop het zwaar hadden tegen de niet alleen grote en sterke, maar ook zeer harde en onsportieve spits(en) van Woerden, deed Nieuwkoop wat je in zo’n situatie moet doen: antwoorden met de voetjes. Eén voor allen, allen voor één.

Gewoon keihard met zijn allen aan het werk en zorgen dat je reageert met doelpunten. (Hoe moeilijk het soms ook is om niet in te gaan op provocaties van je tegenstander). Omar zorgde al vrij vroeg in de eerste helft voor een verdiende 1-0. Een minuut of vijf later had hij voor de 2-0 kunnen zorgen, maar toen was hij iets te lief voor de overigens zeer goede keepster van Woerden en hield hij heel sportief wat in. Helaas voor Omar kwam de liefde niet van twee kanten. Bij een derde doorbraak kleunde de keepster er even lekker in en moest Omar met een dijbeenblessure het veld verlaten.

Door de spanning in de wedstrijd en omdat Omar een harde is, vergaten we even dat Omar toch wel pijn in zijn been had.  Gelukkig lette trainer Hakim Bokzini iets beter op en zorgde voor een ice-pack die verlichting bracht. Hakim, bedankt!

Nieuwkoop was ondertussen stukken beter en de 2-0 vlak voor rust, gescoord door Roy, was meer dan terecht.

In de rust bleek nog meer, dan wij van de kant hadden gezien, dat de spits van Woerden meer een kooivechter was dan een voetballer en Jesper had zijn six-pack hard nodig om alle klappen op te vangen. Het goede nieuws was dat de centrale verdedigers de spits niet één kans hadden gegeven.  En dat kan weer alleen als iedereen voor elkaar werkt. En zo gebeurde dat ook in de 2e helft. Woerden ging nog wat harder tekeer en Sem vloog vaker door de lucht dan een gemiddelde trampoline springer maar heel Nieuwkoop JO17-1 bikkelde voor elkaar en voor elke meter en gaf geen krimp. En dan is het natuurlijk lekker om er nog eentje in te prikken. Dus Daniel werd maar eens diep weggestuurd. Na één keer op de paal was het de tweede keer wel raak en stond er een mooie 3-0 op het scorebord.

Mooi om te zien hoe de plannen van trainer Willem, met zijn allen druk zetten op aanwijzing van Stan en Sem, bij tijd en wijle prima werkten. En dan lukt niet alles en moet er veel “vuil” en onzichtbaar werk gedaan worden. Heel vaak door de middenvelders die zich werkelijk het snot voor de ogen hebben gelopen.

Groot compliment mannen. Ik heb er van genoten en, zoals Hamza altijd zegt, toch nog behoorlijk wat schitterende acties gezien. En tegen de moeders die vinden dat hun jongen te hard wordt aangepakt in het veld zou ik willen zeggen: kusje erop en het is over. Die drie goals tegen heeft Woerden echt veel meer zeer gedaan en daar hebben de Woerdense moeders veel meer werk aan.

En dan was er nog meer goed nieuws. Er waren voor de mannen nieuwe warmloopshirts van “1995 mode en lifestyle” uit Mijdrecht en tassen van “M. Verhage afwerking & onderhoud, schilder & timmerwerken”. Vrienden van Nieuwkoop JO17-1, bedankt!

Volgende week naar de nummer 1 van de competitie CVC Reeuwijk JO17-1. #zinin!

Jan-Willem Meertens