MO17-1 onderuit tegen ARC

Nieuwkoop MO17-1

Meisjes onder 17, MO17-1, 1e klasse 1

18 november 2017 12:15

Zo, nu zondagavond heeft de trainert dan toch zijn gedachten kunnen laten gaan over de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Hij kan eigenlijk niet anders dan tevreden zijn over zijn meiden en de wedstrijd.

We zitten nog vol in onze ontwikkeling en moeten nog ons zelf overtuigen van onze kwaliteiten. Mooi om te zien dat onze rechtsbuiten vandaag trots was op haar zelf. Ze begon scherp zoals de trainert wil zien, en tikte daardoor de 0-1 binnen een paar minuten binnen. Wat zegt ze net na de wissel als ik naar haar toe loop... Ik heb gescoord.. mooi hè!!!

Maar toch ook kritisch kijkend verloren we na het doelpunt het overwicht van de wedstrijd.. we gaven teveel ruimtes weg en maakten in de verdediging het veld te groot. Dan moet gezegd worden dat ARC een paar oudere meiden heeft staan die er af en toe raad mee weten. En de 2-1, laten we zeggen dat vele sv Nieuwkoop aanhang de gegeven pingel toch echt anders hebben gezien. Beetje eender aan wel of geen tweede gele kaart bij PEC - PSV, maar daar denkt de trainer dan weer met PSV mee ????.

Na rust starten we fantastisch, vanuit positie met vertrouwen namen we het heft weer in handen. Met een geweldig doelpunt, jawel in de kruising werd de 2-2 gezet.

ARC ging iets aanvallender staan, en wij vielen wat uit ons spel en gaven wederom veel ruimte weg. De trainert riep nog uitstappen, maar de speelster van ARC kreeg alle tijd en ruimte om uit te halen.. tja de 3-2..
Heel erg balen en niet verdiend, maar wel een wedstrijd om achteraf toch (wederom) trots op te zijn.

PS de meiden hadden de nieuwe mascotte uitgenodigd, die moet dus nog even "ingewerkt" worden.

De trainert