Wedstrijdverslag ARC-zoveel - Nieuwkoop 4

Nieuwkoop 4

Mannen, 4, 6e klasse 05

20 januari 2018 14:15

Na weken van verlangen, is er weer fantastisch moment om je dag mee op te vrolijken; een nieuwe episode van je favoriete prestatievoetballers van de lage landen, oftewel het nieuwe wedstrijdverslag van de lichamen van Nieuwkoop 4!

Deze zaterdag was het ARC-zoveel, dat onze vedettes weer mochten proberen van de 3 punten af te houden. Na een intensief trainingskamp was er alles aan gelegen om de punten mee terug naar Nieuwkoop te nemen, waar Jan op ons zat te wachten in de kantine vol hoop, tot wij terugkwamen met die loodzware tas met punten. Niks leek in de weg te staan van weer een mooie middag vol passie.

Die passie was helaas in de beginfase weinig tot niet terug te vinden bij de Oranje-Equipe. Ballen sprongen van de voet, een pass was niet nauwkeurig en eindhalte Ouwe Jowie werd ook maar niet in stelling gebracht. Gevaar voor het doel was er aan beide kanten niet omdat (overigens de hele wedstrijd) de Nieuwkoopse muur daarentegen wel ijzersterk van start ging, waardoor de aanvallers van de rood-zwart hemden het leven zuur werd gemaakt. Toch was er halverwege de match een moment tot juichen voor de Oranje supporters die in grote getalen naar Alphen waren afgereisd. Het was Kaj die met een degelijke pass vanaf de zijkant Ouwe Jowie op zijn weg vond, waarna Ouwe Jowie op een Messi-achtige wijze de keeper omspeelde. De aanvalsleider faalde niet en tekende met zijn zwakke been een keurige goal aan nadat hij het leer in de verre hoek had gemikt. Met die 0-1 werd er ook thee gedronken.

Waar de eerste helft wat saai en onzorgvuldig was, was het tweede bedrijf vol vuur. Nieuwkoops’ commercieelste legde ARC de wil op, wat helaas niet tot een nieuw doelpunt mocht leiden. Maar geheel volgens de voetbalwet liet ARC uit het niets van zich horen. Met een vlugge counter kon de spits van de Racing Club de bal in de verre hoek mikken met een gedrukt schot, waardoor er in de 60e minuut een 1-1 op het scorebord stond. Hierna volgde een fase van onderdrukking voor ARC. De Oranjehemden vertoonde een groots spel, waarbij de druk immens moet zijn geweest voor ieder die de Alphense club in het hart meedraagt.

Tot scoren kwam het maar niet, terwijl daar op voetbalweekend toch zo erg op gehamerd werd. Er kwamen gigantische mogelijkheden voor onder andere Roy, Jallah-Jallah, Kaj en Kevin. Toch kwam er maar geen doorbraak en trainers Ravert en Rene wisten dat dit wel eens een ontzettend duur puntverlies kon worden met oog op de strijd om de landstitel. De Alphense keeper speelde een degelijke wedstrijd, tot hij vlak voor tijd dan eindelijk het leer uit zijn doel moest vissen. Het was Jappie-Overstappie-Van Lente, die met zijn robuuste postuur de bal veroverde. Hij kon met zijn sliding Jallah-Jallah Lautenbach bedienen die zijn Diesel opstartte. Met een zuivere pass kon hij eindstation Kaj vinden die dit keer 1-op-1 met de keeper niet faalde, en in de 88e minuut raak prikte voor de 1-2. Het hele complex was in extase en zo blijft het vuur van het Reghthuysplein branden in ieders hart en werken we weer een week verder toe naar ieders ultieme droom: die schaal op het Reghthuysplein!

Dit weekend zijn de mannen in vorm Matchwinner Kaj, Man Of The Match Kevin en een speciale vermelding voor Ravert, bij wie de spanning bijna teveel werd langs de lijn.