Nieuwkoop 4 blijft ondanks nederlaag in titelrace

Nieuwkoop 4

Mannen, 4, 6e klasse 05

10 februari 2018 14:30

Het moment is daar! Je zondagavond wordt weer verlicht met het hoogtepunt van het weekend; een nieuwe episode van de Road To Reghthuysplein! De belichamingen van al het goede in voetballend Nederland namen het deze zaterdag op tegen de roodhemden van Bodegraven 2, die de weg omhoog waren ingeslagen. De sneeuw verliet deze zaterdag het Bodegraviaans sportcomplex en niets kon deze spetterde SuperSaturday meer in de weg staan!

Keuzeheren Van Gaal en Ravert hamerden erop dat er scherp aan de wedstrijd moest worden begonnen en dat elke fout hier afgestraft zou worden. Scherp als vers geslepen messen werd er dan ook aan de match begonnen. Het was Roy die in een 1-op-1 confrontatie met de keeper niet faalde en het leer beheerst onder de palenwachter doorschoof nadat hij de bal van B.A.M. de Jong ontving. Zo kwam Nieuwkoops’ commercieelste flitsend uit de startblokken. Tot ongenoegen van de grote getalen supporters die waren afkomen op dit spectaculaire affiche, konden de Oranje Goden niet lang genieten van de voorsprong. Ons aller ploeg bezweek onder de druk van Bodegraven en er ontstond een zekere vorm van chaotisch spel. Uiteindelijk moest er aan de noodrem getrokken worden en kregen de Roodhemden een vrije trap net buiten de 16. Beheerst werd het leer langs Noci in de verre hoek geschoten en zo ontstond de 1-1. Vlak na de gelijkmaker pakte Bodegraven door en kwam er zelfs een voorsprong op het bord te staan. De Nieuwkoopse muur werd omspeeld met een individele actie en weer faalde de aanvaller van Bodegraven niet: 2-1. Met die stand werd er ook thee gedronken.

In de rust werden de heren van Oranje weer opgelapt. Zelden liet ons aller Nieuwkoop 4 zo een belabberd spel zien en duizenden fans waren zeer teleurgesteld. Aan de hemellichamen om in de tweede helft het spelbeeld weer om te draaien. Helaas voor ieder die het sprankelend voetbal van onze merkvoetballers een warm hart toedraagt slaagden de heren er niet in om de tweede helft om te keren. Het spel werd ietsjes beter, maar uiteindelijk resulteerde dit amper in mogelijkheden. Foute keuzes en een ietwat getartte mentaliteit waren kenmerkend voor deze middag. Bodegraven had wel de kracht om door te blijven pakken en 10 minuten voor tijd werd Noci gepasseerd met een lob voor de 3-1. De gifbeker moest helemaal leeg en hierna volgde ook nog eens de 4-1 met een gedrukt schot. Dat zou uiteindelijk ook de eindstand zijn. Gekrenkt in de ego’s druipten onze oranje goden van het veld.

MAAR.

Ondanks de 4-1 nederlaag was er ook goed nieuws voor Nieuwkoops’ commercieelste! Want wat wil het euvel: nummer 1 Sportlust (1 punt voor op Nieuwkoop) verloor zowaar 6-1 van TAVV dit weekend! Zo werd het een weekend van het ‘falen van de titanen’ en konden de Oranjehemden toch nog 2 goals voor het doelsaldo inlopen en sluiten we dit ietwat teleurstellende verslag toch positief af. Het vuur van die schaal blijft branden en we zijn weer een stapje dichterbij. Volgende week is de hemelselectie vrij, maar over twee weken wacht nummer 3 Kickers. Zo wordt er weer toegewerkt naar een nieuwe SuperSaturday en hoopt ieder van het Nieuwkoops’ legioen op eerherstel, de heren van goud zijn in ieder geval gebrand zich te herstellen.

Deze week geen speler van de week omdat deze helaas dit keer lastig te benoemen was aan Nieuwkoops’ kant, maar wel een in het wild vastgelegde Floor met mede selectiespelers waar prachtig de zelfverzekerdheid tot uiting komt voor de wedstrijd.