Nieuwkoop 4 onderuit tegen TAVV

Nieuwkoop 4

Mannen, 4, 6e klasse 05

10 maart 2018 14:30

Goed begin van je week gehad? Het wordt nog mooier, namelijk: met een nieuwe episode van de goden in het Oranje, de supervedettes van Nieuwkoop 4. Deze week stond er weer een heuze kraker op het programma: namelijk tegen de heren van net buiten de metropool uit Ter Aar. In de heenwedstrijd sleepten Nieuwkoops’ commercieelste een klinkende 4-3 uit het vuur, dus men was gewaarschuwd.

Met een frisse 17 man (Komkolmer was ondertussen hersteld van een blessure) en een prettig klimaat leek niets een mooie middag meer in de weg te staan. Meteen na aftrap bleek dat het een lastige tegenstander was voor de heren in het Oranje goud. Het middenrif der magie kon aan de bak tegen een serie dravende opponenten en ook de vuurlinie en muur hadden het zwaar. Aan beide kanten waren er geringe mogelijkheden. Er was een mogelijkheid voor Jallah-Jallah, die door een puike bal van Vermeij de bal niet goed kon verwerken en een Ouwe Jowie die een vrije trap rakelings langs de paal schoot. Tot veel meer kwamen de sterren helaas niet. TAVV had in het eerste bedrijf wel het betere van het spel en kwam tot een paar gigantische mogelijkheden. Het was Nico-Noci de Bruyne-Rademaker die met twee keurige reddingen de Nieuwkoopse formatie in de wedstrijd hield. Het bleef in het eerste bedrijf door de verdiensten van onze doelpanther 0-0 en was er mogelijkheid om de match eens goed te overdenken. Helaas niet onder het genot van een kopje thee of een verfrissend glas limo, want dat kon er bij TAVV door budgetaspecten niet vanaf.

Na de rust ging het zeer snel fout voor de Oranje glorie: het was een vlugge counter waar onjuist op gereageerd werd en de Ter Aardernees plaatste het leer langs Noci in de verre hoek. Maar vlak na de 1-0, was het wel de formatie van Ravert en van Gaal die zich herpakten met een correct passend antwoord. Door goed voorbereidend werk van Kaka-Cage kopte Jallah-Jallah het leer in de winkelhaak op een manier waar hij zelf ook niet van had kunnen dromen. Zo kwam er een snoeiharde 1-1 aan te pas die de wedstrijd weer perspectief gaf. In de fase daarna had Nieuwkoop moeite om TAVV van zich af te houden. Een waarschuwingsschot werd geplaatst op de paal naast Noci. De vedettes waren helaas ook na deze waarschuwing niet actief genoeg om het tot een goed einde te brengen: via een vrije trap schoot TAVV een bal binnen die Noci waarschijnlijk alleen maar gehoord heeft, een degelijk schot in de kruising. Niet veel later daarna was een lekker ouderwetse scrimmage, die helaas niet de Nieuwkoopse kant opviel en de aanvaller van TAVV met een stift kon afwerken. Na de 3-1 waren er enkele mogelijkheden voor onder andere Ouwe Jowie, maar de Nieuwkoopse formatie bleek onmachtig.

Maar, uit het niets zoals alleen onze gouden heren van de Dulen dat kunnen, was het de Nieuwkoopse trots die weer van zich niet spreken. De heren toonden zich veerkrachtig, toen Ouwe Jowie een vrije trap kiezelhard onderkant lat achter de TAVV’se doelwachter schoot. Mocht er enige twijfel ontstaan over de geldigheid: rond de lijn schoot Bruce hem alsnog binnen om de 3-2 zekerheid te geven. Voorafgaand aan deze 3-2 was er een hoop tumult toen Ouwe Jowie een mogelijkheid kreeg toen de keeper zijn doel uitkwam. Helaas voor ieder die houdt van mooi voetbal werd Ouwe Jowie dubbelgetrapt door een ranzige overtreding van de TAVV’se verdediging. Het was een 100% mogelijkheid omdat keeper en verdediger elkaar in de weg liepen en Ouwe Jowie de 3-2 op zijn slof had. Helaas mocht dit dus niet zo zijn en volgde er slechts een vrije trap en een laffe gele kaart in plaats van rood. Zoals de goden het bedoelt hadden volgde dus alsnog die broodnodige 3-2 uit deze vrije schop. In een counter was het TAVV wat ook een vrije trap mocht versieren, en via een rebound nadat Noci wegwerkte het leer alsnog binnenschoot. Zo eindigde de wedstrijd in een 4-2 nederlaag.

Voor ieder met een voetbalhart voor mooi voetbal, was dit een treurige middag. Het mocht helaas niet zo zijn, maar TAVV had wel het betere van het voetbal (op een aantal smerige overtredingen na) om de stand intact te houden. Nummer 1 Sportlust won met 0-1 bij Kickers en dus volgen de heren van Oranje bloed op 4 punten. Nu krijgen ze de heren van Sportlust nog thuis, maar laat het helaas het initiatief in Woerden. Maar de Nieuwkoopse leeuwen zullen elke misstap van Sportlust met beide handen aanpakken en ze volledig op de huid zitten. Zo voelde deze nederlaag als een zondag na een zware avond bar-discafes, maar zal het de volgende wedstrijd weer gewerkt worden aan eerherstel. Want vergeet niet, ook al zijn het nu 4 punten, het kan nog steeds: die huldiging op het Reghthuyplein! Deze week geen Man Of The Match aan onze kant, maar volgende week hopen we weer natuurlijk op een felbegeerde naam en een spetterende uitslag.