Nieuwkoop 4 wint in de kou van Jodan Boys

Mannen, 4, 6e klasse 05

17 maart 2018 13:00

Rozema, Jo.

Na de flater van afgelopen week tegen TAVV waren de heren van Oranje bloed er alles aan gelegen zich te herstellen en de winnaarsmentaliteit terug te krijgen binnen de kleedkamer, waar menig vrouwelijk schoon wel eens een kiekje naar binnen zou willen wagen. De heren van Jodan Boys zouden met deze instelling het kanonnenvoer moeten worden op een Siberisch koude sportaccommodatie De Dulen.

Met een fitte selectie behalve E-mail en Zaal hadden keuzeheren van Gaal en Ravert weer 16 springende hertjes om de weide in te sturen. Dat die 16 er zin in hadden, bleek uit de openingsfase van het uitverkochte duel op de zaterdagmiddag. De Jodan Boys hadden meer dan alleen last van de gure kou en werden overrompelt door een fel acterend Nieuwkoop. Zo was er geen discussie over wie het tempo deze middag bepaalden. Het balbezit kon helaas nog niet worden omgezet in een doelpunt en hoffelijk als onze merkvoetballers zijn boden ze zowaar de Jodan Boys wat mogelijkheden zich terug in de wedstrijd te knokken. Maar helaas voor ieder die met een Goudanees hart was afgereisd naar het Siberische Nieuwkoop: de Oranjehemden toonden zich uiterst effectief in een counter tussen Ouwe Jowie en Kevin-Cage, waarna uiteindelijk Kevin Cage het eindstation was en beheerst het leer achter de doelwacht poseerde en de 1-0 op het scorebord zette. Niet lang daarna was er een zelfde mogelijkheid voor Royla, die heerlijk werd weggestuurd door B.A.M. de Jong. Royla toonde zich helaas dit keer niet effectief en verzuimde een 100% kans op 2-0 te benutten. Zo kon voor rust Jodan Boys alsnog gevaarlijk worden; uit een vrije trap liet Nico-Noci-De Bruyne-Rademaker zijn uitmuntende katachtige reflexen tonen door deze vrije bal uit de rechter onderhoek te werken en toonde hij zich weer belangrijk op een inzet van Floor ‘De Lepelaar’ die maar eens het Nieuwkoopse doel onder vuur nam voor de verandering. Zo hield Rademaker zijn doel voor rust schoon en werd er thee gedronken met een 1-0, waar we met de ijspegels onder de neus de thee bijna konden roeren.

In het tweede bedrijf ging het opeens snel. Waar Royla in de eerste helft onfortuinlijk was in de afronding, schoot hij het leer na een balletje van Ouwe Jowie beheerst laag langs de doelwachter van Jodan Boys. Zo kwam een 2-0 snel tot stand en zaten de Hemelse lichamen op rozen. Zoals we gewend zijn van de Oranjehemden wouden ze meer en werd het doel van de Jodan Boys hevig onder vuur genomen. Zo was er een kopbal van Boom met Takken die geen doel trof & was zelfs Jappie-Overstappie ontsnapt aan de aandacht van Jodan Boys’ rechtsbuiten en bivakkeerde hij zowaar in vijandelijk strafschopgebied met een schot. Niet veel later werd het echt genieten op De Dulen en voelde de -10 graden zowaar als een warm bad. Met een onbedoeld overstapje van Vermeij kon Kevin-Cage doorstormen naar de poorten van erkenning voor zijn tweede van de middag. Helaas schoot Cage het leer op de vuisten van de keeper en was ook Vermeij in de rebound onsuccesvol met een degelijk schot. De 3-0 kon niet uitblijven en dit werd er een op in te lijsten. Het was Boom met Takken die welwillend langs een man snelde op de zijlijn en vanaf deze zijlijn maar eens dacht laat ik eens uithalen. Met een gigantische poeiert schoot hij het leer over de keeper, binnenkant paal: een werelddoelpunt waar het volle sportpark De Dulen nog lang over zal napraten en de kinderen thuis bij het haardvuur nog eens verteld worden over deze heroïsche afronding van Boom met Takken. Nog voor het eindsignaal was er een goede actie van Jallah-Jallah, die Vermeij vond op zijn pad en hem liet aantekenen voor 4-0. Spannend zoals Vermeij het graag maakt voor zijn fans schoot hij voor vrijwel leeg doel heerlijk binnenkant paal: een treiterige streek.

Dat de mannen van Oranje goud nog altijd fel, vurig en hongerig zijn na zelfs deze 4-0, bewees Simon ‘De Spaanse Furie’ Van Wengerden door te nadrukkelijk te reageren op een harde overtreding van een aanvaller van Jodan Boys. Leidsman Sjors zag maar één mogelijkheid en stuurde beiden kemphanen van het veld met een rode prent. Zo sloeg vlak voor het eindsignaal de vlam in de pan en zaten de supporters en toch nog warmpjes bij. Na de rode kaart werd er afgefloten.

Met deze overwinning sluiten de Oranjehemden de discussie over de mentale strijd om weer voor het kampioenschap te vechten. Sportlust won ook deze middag, maar weet dat de miljoenenvoetballers weer elke mogelijkheid aan zullen pakken om zich weer op plek 1 te melden op de ranglijst. Man Of The Match was deze sibirisch koude middag Nico-Noci-De Bruyne-Rademaker, die met 2 wereldreddingen voor rust de ploeg van Ravert en van Gaal op voorsprong hield en zowaar ook de eerste ‘0’ hield van het seizoen. Daarom alle lof voor onze doelpanther die ondanks de ondraaglijke kou zijn katachtige reflexen toonde voor ieder die was afgereisd naar een machtige wedstrijd van zijn kant (en van de het hele team). Nieuwkoop bedankt ieder die kwam kijken en ziet u graag volgende week terug als er wordt gespeeld tegen Alphia, in Alphen.