JO17-3 niet voorbij Alphia

Alphia JO17-1

14 april 2018 13:30

Vonk, M.

Vandaag stond er weer een thuiswedstrijd op het programma. Dertien Nieuwkoopse spelers stonden er op het wedstrijd formulier. Kaj was ziek en Jimmy speelde met de JO16-1 mee. Tevens speelden we in het blauw vandaag omdat Alphia ook oranje shirts heeft. In de warming-up kwam daar nog een blessure bij van een Nieuwkoper. Gelukkig was er iemand bereid van de JO17-2 om mee te doen.

Het was heerlijk weer en er werd om 13.30 uur afgetrapt. De eerste kleine kansjes waren voor Alphia maar de grootste was voor Nieuwkoop. Helaas werd de bal naast geschoten in kansrijke positie. Alphia beschikte over snelle mannen voorin en daar hadden we onze handen vol aan in het begin. Maar langzaam kregen we ook hier grip op maar soms niet genoeg en dit resulteerde in de 0-1. Een minuut of tien voor rust werd de rechterspits weggestuurd richting de goal met een mooie pass van achteruit. Op volle snelheid rende hij richting de goal om vervolgens de bal binnen te schieten. 1-1. Dit moesten we maar eens even volhouden tot de rust. Helaas lukte dit niet en op slag van rust werd het 1-2.

De tweede helft kende een goede start van de Nieuwkopers. De eerste kansjes werden nog gemist. Maar na een mooie aanval over rechts werd de bal keurig afgespeeld naar de linkerkant. Dit resulteerde in de 2-2 die van dichtbij kon worden ingeschoten. Hierna kwamen er kansen op 3-2 maar helaas viel die niet. En dan gebeurd het aan de andere kant. De Nieuwkoopse verdediging werd geklopt op snelheid en de 2-3 werd binnen geschoten. Maar er was nog tijd om dit te herstellen, maar helaas dit ging niet gebeuren. De bal werd verkeerd ingegooid en belande bij een speler van Alphia voor zijn voeten. Die wist hier wel raad mee en maakte de 2-4. Ook Nieuwkoop kreeg nog een mooie kans maar een Alphense been kon ternauwernood redding brengen. Toen Alphia in de laatste minuut nog een penalty kreeg na hands in de 16 meter werd het 2-5 en was het afgelopen.

Jammer mannen vandaag, ondanks de nederlaag hebben we toch wel strijd gezien.