JO17-3 pakt een punt tegen WVC

WVC JO17-2

24 maart 2018 13:00

Way, R. de

Vandaag stond er een thuiswedstrijd op het programma. Te weten tegen de nummer twee WVC JO17-2. De tempratuur was een stuk beter dan vorige week en dat was te zien. Er stond weer heel wat publiek langs de lijn.

Er waren drie geblesseerden dus werd er op vrijdagavond nog een extra speler gezocht. Die werd gevonden bij de JO15-2. Jaap bedankt voor het meedoen.

Om 13.00 uur werd er afgetrapt. We hadden moeite om in het spel te komen en stonden al snel onder druk waar we moeilijk onder vandaan kwamen. Het werd nog lastiger toen er slecht werd uitverdedigd. Dit leidde zelfs tot een doelpunt voor WVC. De spits van WVC werkte de bal behendig over de doelman in de goal. 0-1. Korte tijd later ontsnapte wij aan de 0-2. In kansrijke positie schoot de WVC speler naast.

De Nieuwkopers kregen ook kansen in de eerste helft. Onze spits draaide mooi weg en haalde van 18 meter vol uit. Helaas spatte de bal op de lat uiteen. De volgende kans ontstond toen WVC slecht terugspeelde richting de laatste man en er een Nieuwkoper tussen zat. Hij rende met de bal aan de voet richting het doel maar schoot helaas naast.

In de tweede helft zagen we een beter Nieuwkoop. Er werd feller gestreden om de bal en nu werd WVC vastgezet op eigen helft. Dit leverde wat kleine kansen op en een aantal corners. Hieruit werd helaas niet gescoord. Gelukkig viel de verdiende gelijkmaker wel. Uit een mooie aanval werd de bal van rechts naar links verplaatst en keurig in het doel geschoten. 1-1.

Er kwamen nog wat kleine kansen maar het geluk ontbrak. Zodoende sloten we af met een gelijkspel. Gezien de gehele wedstrijd was dit een terechte uitslag.