JO17-3 pakt een punt tegen ARC

ARC JO17-7

21 april 2018 13:15

Rozema, Ju.

Vandaag wederom een thuiswedstrijd. Onder een stralende zon werd er om 13.15 uur afgetrapt. Onze keeper Ruben had zich afgemeld dus mocht Jimmy plaats nemen onder de lat.

De eerste tegenvaller in de  wedstrijd was het snel uitvallen van een Nieuwkoper. Bij het inschieten van de keeper heeft hij zijn enkel behoorlijk verzwikt. Op de bank in de zon met een ijspack op de enkel heeft hij de wedstrijd daar uitgezeten.

Nieuwkoop was gebrand op een goed resultaat en dit was te zien in het veld. Er werd gestreden voor elke meter gras en dit resulteerde ook in kansen. Een fraaie actie over rechts waarbij op snelheid de tegenstander werd geklopt. De bal werd diagonaal hard geschoten op de paal. De kaatsbal kwam bij een Nieuwkoper terecht maar hij schoot de rebound recht in de handen van de keeper.

Ook ARC kreeg een grote kans door een fout bij het uitverdedigen. Gelukkig stond onze keeper op de juiste plek en kon met het been redding brengen. De laatste kans voor de rust was voor Nieuwkoop. Dit resulteerde in de verdiende 1-0.

Na rust probeerde ARC de wedstrijd naar zich toe te trekken. Langzaam lukte dit ook. Ze namen zelfs een voorsprong door twee keer te scoren: 1-2.

De Nieuwkopers gingen nu alles of niets spelen en drukte ARC terug op eigen helft. Er kwamen kansen maar het vizier stond nog niet op scherp. Na een mooie actie werd de spits vrij gespeeld. Helaas ging zijn schot net over het doel heen. Ook de volgende bal ging over het doel heen.

ARC ging vervolgens voor tijd winst. Een aantal keer werd de bal ver over de hekken geschoten om zo de nodige seconden te pakken. Gelukkig voor de Nieuwkopers kwam er nog een kans en die werd gepakt. Over links kwam de spits het zestien meter gebied binnen om vervolgens de bal hard achter de ARC doelman te schieten. 2-2 in de laatste minuut en dat was zeker verdiend.

Na afloop was er nog een lekkere teamhap in de kleedkamer om het welverdiende punt te vieren. Patrick bedankt hiervoor!