Nieuwkoop 3 op matchpoint voor kampioenschap

Groeneweg 1

5 mei 2018 15:00

Kranenburg, J.

Nieuwkoop 3 kon vandaag kampioen worden in eigen huis. Er moest dan wel gewonnen worden van de directe concurrent Groeneweg 1 en Gouda 3 mocht niet winnen.

In een zonnige en warme wedstrijd kwam Nieuwkoop al na enkele minuten op achterstand. Een lange bal van Groeneweg eindigde via een aanvaller in het doel. De Nieuwkopers lieten zich niet uit het veld slaan en namen het initiatief. De ene aanval na de andere volgde en het spel speelde zich voornamelijk op de helft van Groeneweg af. Kansen waren er genoeg, maar gescoord werd er niet. Het leek af en toe wel of Nieuwkoop niet wilde scoren. De bal werd steeds afgegeven op een medespeler maar tot schoten kwam het niet. De bal smoorde steeds in de verdediging. Ook waren er veel glijpartijen te zien, net op belangrijke momenten. Na hands kreeg Groeneweg een strafschop welke knap werd gehouden door de Nieuwkoopse keeper.

Opnieuw zorgde een lange bal van Groeneweg tot problemen in de Nieuwkoopse verdediging en kon de 0-2 worden binnengeschoven. Nieuwkoop bleef echter het spel maken en werd kort voor rust beloond met de aansluitende treffer.

In de tweede helft ging het 3e door waar het gebleven was. Groeneweg kreeg wel wat kansen, maar echt gevaarlijk werd het niet. Nieuwkoop ging wel door met het missen van de vele kansen. Gesmoord in de verdediging, stuiten op de keeper en zelfs in het zijnet voor open doel. Ook moest nog met tien man gevoetbald worden na een gele kaart, maar dat leverde geen grote problemen op.

Na een afgekeurd doelpunt voor buitenspel kon Nieuwkoop toch gelijk komen door een strafschop wegens hands door Groeneweg. Nieuwkoop bleef het betere van het spel houden en dat werd beloond. De 3-2 en 4-2 konden worden binnengewerkt. Toen werd er langs de lijn al naar voetbal.nl gekeken. Wat had Gouda gedaan die een half uur eerder aan de wedstrijd was begonnen? De app gaf geen uitsluitsel, maar een telefoontje naar Gouda gaf duidelijkheid. Gewonnen met 3-1.

Nieuwkoop 3 staat nu 7 punten voor op Gouda 3 met nog 3 wedstrijden te spelen. Volgende week dus weer een kans op het kampioenschap. Hoe kan het mooier in opnieuw een thuiswedstrijd tegen, jawel, Gouda 3. Gelijkspel is dus genoeg.