JO9-1 haalt dubbele cijfers tegen Alphen

Groep 3 16

1 september 2018 10:15

Zelf fluiten

Jaja vandaag was het eindelijk zover. De eerste beker wedstrijd stond vandaag op het programma voor de JO9-1 en wel tegen Alphen. Deze tegenstander is vorig jaar ook al een keer aan de zegekar gebonden, maar ja ook zij zijn een jaar verder. Het team was bijna compleet. Nout moest deze wedstrijd nog missen vanwege een blessure maar hopelijk is hij er ook weer snel bij.

Het was al snel duidelijk dat het voornamelijk eenrichtingsverkeer zou zijn vandaag. Alleen de eerste paar mi
nuten wilde de bal er nog niet in. Zowel de paal als de lat waren regelmatig een sta in de weg. Vorig seizoen was de bal in totaal niet eens zovaak op het "houtwerk" gekomen. Gelukkig ging de bal ook een keer tussen de palen en als eenmaal het vizier op scherp staat dat volgen er meer. Toen het eenmaal rust was, was de wedstrijd dan ook eigenlijk al gespeeld. De jongens gingen aan de limonade met een voorsprong van 7-0.

Ja, wat moet je dan van de tweede helft verwachten? Zal het net zo makkelijk gaan of heeft Alphen nog een konijn in de hoge hoed? Nou het leek eigenlijk op de laatste. Nog niet eens alle ouders en grootouders stonden langs de lijn of Alphen had gescoord. Dat was dus 7-1 . Gaat het dan toch nog een spannende wedstrijd worden. Nou ik zal u alvast het antwoord geven. Nee dat wordt het niet. De jongens van Nieuwkoop waren nog niet helemaal scherp uit de rust gekomen en dit moesten ze bekopen met een tegendoelpunt.

Het voordeel van een snelle tegengoal is dat je gelijk weer scherp bent en dat je genoeg tijd hebt om je fout te herstellen. Dit is dan ook weer gelukt. En hoe?! Zelfs met wat tactische omzettingen om de ontwikkeling te verbeteren (spelers op andere posities) ging het weer allemaal één kant op. Toen de vader van Bilal voor de laatste keer op zijn fluitje blies, waarvoor nog onze dank. Stond het scorebord op 13-1 . Altijd lekker om zo aan de beker te beginnen. Hopelijk blijven de jongens winnen, maar komt er in de volgende wedstrijd wel wat meer weerstand. We zien jullie graag allemaal volgende week weer langs de lijn. Bedankt voor jullie support.