JO17-2 heeft patent op 'spannende' wedstrijden

RCL JO17-2

Groep 2 04

8 september 2018 15:30

Zaterdag 8 september was een lange dag voor de jongens van JO17-2. Ze moesten namelijk pas om 15.30 uur spelen. De dag schuift dan aan je voorbij omdat je pas laat moet spelen broers en zussen komen terug met uitslagen, of ouder broers zijn al aan het voetballen. De steeds drukkere velden zorgen ervoor dat veel clubs steeds meer bijzondere tijden moeten gebruiken om alle wedstrijden te laten spelen. Dus op het moment dat zelfs alle senioren al waren begonnen moesten onze jongens nog aantreden. Dat geldt ook voor de tegenstander van deze week.

14.15 uur meldde iedereen zich op de club. Of toch niet iedereen: Dion en Nick waren direct naar de Racing Club Leiderdorp (RCL) gegaan en Menno had iets te lang doorgeslapen. Gelukkig was iedereen wel rond 15:00 uur op sportpark de Bloemerd aanwezig. Daar had RCL een onaangename verassing voor ons. De kleedkamer zat vol met senioren in de leeftijd van de trainers en deze heren moesten ook nog een tweede helft op ons veld 3 spelen. Kortom: een logistieke uitdaging.

De spelers begonnen wat later met hun warming up (15:30 uur) en de wedstrijd startte zelfs pas om 16:00 uur. Een aantal van de jongens van de JO17-1 waren komen kijken, zij hadden al 3 punten in de tas, en er was nog ruimte over in de auto. Helaas moesten ook zij wachten tot dit late tijdstip, om de aanvang van deze wedstrijd te zien.

De “Inglorious Bastards” van coaches Hans en Henny konden in de eerste helft goed meekomen met deze tegenstander van formaat die zeer goed combineerde. Gelukkig was onze Demian in topvorm en had hij voor de verandering een keer zijn engeltje op de lat meegenomen. Daarnaast speelde de verdediging met Jochem, Thijs, Joost en Justin ook een positieve rol. Hoewel de tegenstander een licht veldoverwicht had kwamen wij middels een verrassende vrije trap van Jochem en een prima doorkoppen van Ryan toch op 0-1. Toen we daarna ook nog op 0-2 kwamen omdat Nick een prima pass gaf op de doorgelopen Jesper, en hij deze kans onmiddellijk verzilverde, werd onze tegenstander van vandaag wat zenuwachtig van de tussenstand. RCL gooide er nog een schepje bovenop en kwam vlak voor rust nog verdiend terug op 1-2.

In de rust werden een aantal van onze toppers gewisseld en gingen we met een frisse verdediging de tweede helft in. Daar werden onze mannen getest op hun fysiek. Dat was niet veel anders dan vorige week. Veel lange ballen achter onze verdediging en een bekend 5-3-2 spel, waarbij de backs steeds opkwamen. Ondanks hun velen kansen wist RCL pas laat 2-2 te scoren. Iedereen verwachte een zeer lange en zenuwachtige laatste 15 minuten en die kwamen er ook.

Maar met nog ongeveer 10 minuten te spelen werden onze jongens langzaam aan weer meester over het spel en met een goede uitval wist Ryan de 2-3 te scoren, die echt uit de lucht kwam vallen als een stuk vuurwerk op het Torenschuddersfeest. De laatste twee kansen voor RCL mochten er echt wel zijn, maar gingen er niet in.

En zo zijn onze mannen toch wel wat onverwacht de koplopers van het bekertoernooi. De wedstrijd van volgende tegenstander GDA was afgelast, maar de vermoedens zijn er dat ze mogelijk geen elftal op de been kunnen krijgen. Mocht dat zo zijn, dan is JO17-2 door naar de volgende ronde. En dat is bij terugkomst op de Dulen om 18.30 een geruststellende gedachte. Top werk mannen!!