JO17-2 haalt het maximale er uit in de beker

DVC JO17-1

1 september 2018 10:30

Rozema, Ju.

Zaterdag 1 September was voor de JO17-2 de eerste officiële wedstrijd gepland. De jongens hebben sinds 13 augustus al getraind samen met trainer Henny en leider Hans. In die twee weken waren vooral de suïcides een ware opgave voor de mannen. Jochem Koeleman was iedere keer weer de winnaar van deze zware conditie training. De trainer gaf steeds aan dat dit belangrijk ging worden, vooral omdat deze voornamelijk 1ste jaars tegen teams met veel 2de jaars gaan spelen.

De zaterdag ervoor hadden de mannen al een ervaring opgedaan op dat gebied. Ze hadden geoefend tegen de JO17-1 van CSW en die waren duidelijk een maatje te groot. Ondanks de grote uitslag van die wedstrijd werd er in de week naar deze toe steeds beter en beter getraind. Iedereen was na de welverdiende vakantie dan ook aanwezig. Bij de trainingen en ook vandaag bleek dat sommige spelers duidelijk nog in hun ritme moesten komen, maar dat komt de komende weken helemaal goed.

De tegenstander was Delftse Voetbal Club (DVC) JO17-1. Een team met voornamelijk 2de jaars erin. De wedstrijd (gespeeld op veld 4) betekende dat we vooral rekening moesten houden met het voetballen op het normale voetbalveld. Bij een ongelukkige bal op dat veld verkeek Sem zich op de stuiter en kwamen de mannen al in de 3de minuut achter met 0-1. Direct gingen de mannen op zoek naar de gelijkmaker en in 10de minuut verstuurde Levi een prachtige pass op Dion, die wel wist wat hij met die voorzet moest doen1-1. Al snel werden in het bastion van de tegenstander een aantal haarscheurtjes zichtbaar.  De technische staf van de tegenstander had er zijn handen vol aan om de mannen met elkaar te laten combineren. Toen met een mooie vrije trap Dion ook nog de bal bij Justin wist te krijgen en Justin keurig uithaalde werd het 2-1. De mannen van JO17-2 bleven de rest van de eerste helft zeer goed voetballen, alleen door uitstekend keeperswerk bij de tegenstander bleef de rust stand ook zo.

In de tweede helft ging DVC steeds meer op zoek naar de gelijkmaker en hoe frustrerend ook onze verdediging hield goed stand, ook met een aantal keurige reddingen van Sem van Wijngaarden en een aantal blok ballen van Joost, Jesper, Thijs en Menno. We kregen nog wel een aantal zeer goede kansen om grotere afstand te nemen, maar er moet ook wat overblijven om op te trainen.

De tegenstander kreeg haast en ging va-banque spelen maar werden langzaamaan ook slordiger. De fysieke strijd werd met ons aangegaan, gelukkig waren we daar minder van onder de indruk dan vorige week. Ondanks dat zakte ons spel ook behoorlijk in, maar met elkaar wisten de jongens constant de strijd aan te gaan ook in minuut 70-80. Gelukkig konden we na afloop allemaal met een voldaan gevoel onder de douche want de wedstrijd eindigde hectisch maar we speelde hem professioneel uit.