JO19-1 pakt eindelijk weer drie punten

DONK JO19-1

10 november 2018 15:00

Augustin, R.

Hoewel de stand in de competitie anders doet vermoeden, is de JO19-1 het seizoen heel aardig gestart. Na het kampioenschap met de JO17-1 is dit team grotendeels bij elkaar gebleven in de JO19-1 en gepromoveerd naar de 1e klasse.

Direct is te zien dat de tegenstand hier groter is en de verschillen kleiner. Dat is eigenlijk heel mooi, maar het betekent ook dat het verschil tussen net wel en net niet heel klein is.

De eerste drie wedstrijden betekende dat gelijk, winst en verlies. Daarna drie keer achter elkaar nipt verliezen met 2-1, allemaal tegen ploegen uit de top 5. Nieuwkoop kon zich met alle ploegen prima meten. En dit weekend dan eindelijk weer een overwinning.

Waarom dan zo vaak net niet? Steeds is daar de eerste helft die goed tot zeer goed is, waar veel kansen gecreëerd worden, maar waar de JO19-1 zichzelf vergeet te belonen met doelpunten. Eigenlijk hadden alle 2-1 wedstrijden al bij rust 4-0 kunnen zijn voor Nieuwkoop.

Maar ja, als het scoren niet lukt krijgt ook de tegenstander altijd wel een paar kansjes om dat wel te doen. En dat deden ze dan ook. De JO19-1 verdiende steeds meer, vaak zelfs door de tegenstander beaamt, maar kreeg het niet. Soms zelf verkloot, soms door pech, soms omdat je centrale verdediger een tand wordt uitgeschopt en dan weer omdat diezelfde centrale verdediger het 1e vooruit moet helpen.

Ach, de JO19-1 bevindt zich in goed gezelschap. Bij AZ in de Eredivisie is het niet veel anders.

Na de overwinning van afgelopen zaterdag komt het goed uit dat we zaterdag tegen de nummer 3 moeten: Rohda'76 uit Bodegraven. Ff laten zien dat met Nieuwkoop JO19-1 niet te spotten valt.

Jan-Willem Meertens