JO19-1 speelt goed, maar vergeet punten te pakken

Be Fair JO19-1

24 november 2018 15:00

Velde, G.W.R. van de

Gaat het goed met de JO19-1? Als je alle wedstrijden achter elkaar zet, zie je dat er veel wedstrijden zijn verloren. Dus denk je al snel dat het niet echt lekker loopt met de 19-1. Maar bijna alle wedstrijden voetbal je goed mee en krijgen we veel kansen op de overwinning. Vaak valt het doelpunt precies aan de andere kant. Zo ook deze week tegen koploper Be Fair.

Goede warming up, de mannen straalde uit dat het vandaag moest gebeuren. De koppies stonden goed, vanaf het begin er vol op. Start van de wedstrijd was duidelijk voor Be Fair. Ondanks dat wij binnen een minuut de eerste goal maakte, afgekeurd (buitenspel?). Be Fair speelde het eerste kwartier heel goed voetbal, met veel beweging in de ploeg. Na vijf minuten scoorden ze de 0-1 door verkeerd wegwerken van onze kant, balen zeg.  Weer achter en weer binnen 5 minuten.

De tien minuten daarna hadden de mannen het zwaar, maar langzaam draaide de wedstrijd om en was het Nieuwkoop dat de kansen kreeg. Voetballen als een team. Met heel veel strijd lukte het ons om Be Fair af te troeven op strijdlust en zeker ook met goed voetbal.

De 2e helft gingen de mannen hier gewoon mee door en was het Nieuwkoop wat de klok sloeg. Be Fair speelde alleen nog maar de lange bal, levens gevaarlijk met de snelle spitsen, maar ook achterin stonden ze goed. De 1-1 moest toch vallen, wat een kansen (mogelijkheden) kregen we toch. Waarom gaat die bal er niet in? Onbegrijpelijk soms hoe de bal er niet in ging. Onze spits alleen op de goal af, alleen de noodrem kon Be Fair nog redding brengen, resultaat een rode kaart en een vrije trap, helaas scheerde deze over het doel.

Extra spits erbij, nog meer naar voren voetballen, aanval na aanval niet opgeven, hij moet er in. De jongens bleven vechten, maar het mocht niet zo zijn, het bleef 0-1. Voetballend was het gewoon goed, veel kansen gecreëerd. Een goede pot gespeeld. Maar zoals jullie altijd zeggen ”Je hebt er geen …. aan !!!“