Deutschland, Deutschland über alles…

Gouda JO17-1

Nieuwkoop JO17-2

6 oktober 2018 13:15

Duitse overwinningen, bestaan ze nog? Met alle vereende krachten alles geven en dan in de allerlaatste minuten van de wedstrijd toch nog de overwinning naar je toe trekken? Het jonge team “Inglorious Bastards” van Hans en Henny (de twee Hahahahahahaha’s) blijft constant presteren tegen echt sterke tegenstanders. Deze week werd er tegen Gouda JO17-1 gevoetbald, en ondanks de fysieke overmacht konden onze mannen het wederom voor elkaar krijgen om te blijven voetballen.

Dit keer begon ons verhaal eigenlijk op vrijdagavond. De angst sloeg trainer en leider om het hart toen Lucas meldde dat hij bij het voetballen op een niet nader te noemen veld, zich flink had bezeerd bij het over het hek klimmen (kunnen die gevaarlijke punten er niet af). Hij zou niet mee kunnen doen door een behoorlijke vleeswond. Gelukkig voor Lukas was de moeder van Justin dichtbij om te helpen en namen al Lukas zijn vrienden alles haarfijn op met hun mobieltje, maar leuk is anders. Veel overleg tussen de trainers van JO17-1 en JO15-1 hoe we dit konden oplossen. Nog een heel geregel zo rond half 12 ’s avonds.

Op zaterdag was alles in kannen en kruiken, dus konden we met ons allen (en inclusief Lucas als mascotte) richting Gouda rijden. Daar aangekomen dien je rekening te houden met nog een heel stuk lopen van de parkeerplaats naar de velden.

De wedstrijd begon rond 13.15 omdat de scheidsrechter van dienst de leider was bij de wedstrijd daarvoor. Achteraf bleek deze man zelfs daarna nog een potje te gaan voetballen (een echte clubman dus). Ondanks de lastig warming-up hamerde Hans en Henny op het feit dat er weer goed in de ruit gespeeld moest worden. Dit keer speelde de tegenstander echter 4-4-2 wat ons vooral in de eerste helft behoorlijk liet puzzelen.

De rust kwam met een 2-0 achterstand dan ook niet op een goed moment. Op het veld waren we redelijk gelijkwaardig, maar rond onze zestien net even niet “gis” genoeg. Daarnaast bleek onze scheids van zojuist wel een heel rood-wit hart te hebben (de kleuren van Gouda). We lieten ons daar toch een beetje door in verwarring brengen. In de rust was trainer Henny dan ook niet in allerbeste stemming.

Met twee verse wissels (Sam van der Hoorn en Quinten de Jong) en een goed gesprek van Henny met de scheidsrechter gingen we de 2e helft met frisse moed weer in. Het bleek dat deze jongens ook doelpunten tegen konden krijgen en met de 2-1 die heerlijk werd gemaakt door Omar (net terug van een grote blessure) begonnen we er echt in te geloven. De 2-2 kwam door goed doorzetten van Sam van der Hoorn.

Daarna was het heel lang wachten tot er eindelijk weer een doelpunt viel. Onze schutter van dienst bleef lange tijd “schutteren”. Ondertussen werd onze Demian door midden gezaagd tijdens een van zijn reddingen. De scheidsrechter gaf daarmee de eerste gele kaart van de wedstrijd die voor de speler in kwestie ook direct het einde van de wedstrijd betekende. Nog minder dan 10 minuten te gaan dus. Nog meer kansen kwamen er voor de jongens van Nieuwkoop. Veel zogenoemde “frommel” momenten voor het doel van de tegenstander. Op het laatst zag onze Levi nog een mogelijkheid om er een voorzet uit te persen en wie stond er bij de tweede paal met schoenmaat 48 te wachten. Toch weer onze matchwinner Rayen die hem er vakkundig in de laatste twee seconden van de wedstrijd in legde.

So macht man das!!!