JO9-1 scoort 20 (!!) keer tegen AVV Alphen

Alphen JO9-2

29 september 2018 8:30

Het is weer zaterdag en voor velen mensen is dat een dag om lekker uit te slapen. Voor de jongens en de ouders van de JO9-1 was dat vandaag niet het geval. 7:45 verzamelen en 8:30 lekker ballen op het kunstgras van a.v.v. Alphen.

De tegenstander van vandaag was zeker geen onbekende. Sterker nog, een paar weken geleden werd van hun met dubbele cijfers gewonnen in de beker. Het was dan ook op voorhand al bekend dat het niet echt een spannende wedstrijd zou worden. Inderdaad eigenlijk alleen maar eenrichtingsverkeer richting de keeper van Alphen. De mannen gingen richting de kleedkamer en de grote groep supporters van Nieuwkoop nam eerst maar eens een bakkie. Na de warming-up konden de mannen eindelijk beginnen.

Zeker de eerste paar minuten hadden we veel kansen. Maar goed het was nog vroeg, misschien nog wat slaap in de ogen dus dat komt vast goed zo. En inderdaad, even later lag de eerste er al in. Lekker! Maar geheel tegen de verhoudingen in scoorde Alphen de gelijkmaker. 1-1! Dat is nieuw voor de mannen. Laten we zeggen dat we wakker waren geschut. Nog voor de rust hadden zowel Dilan als Twan een zuivere hattrick gemaakt. We gingen dan ook de rust in met 1-8. Ja, duidelijk was dat het niet echt spannend meer zou worden in de tweede helft worden.

De tweede helft had wel één voordeel. De mannen speelden richting de supporters van SV Nieuwkoop. Zo konden we de doelpunten goed zien. Het werden er dan ook nog meer dan in de eerste helft. Ja u leest het goed, meer dan in de eerste helft. Het valt dan ook niet mee om van de tweede helft nog een verhaal te maken. De uitslag is uiteindelijk 3-20 geworden. Het is toch niet normaal. Oké, bij één doelpunt hadden we het geluk een beetje op de HAND. Laten we zeggen dat Dilan nog een klein maradonaatje had.

Als wij langs de kant goed zijn geïnformeerd zijn er voor deze jongens op het ogenblik 4 klasses. Hoofdklasse, 1e, 2e en 3e klasse. Op dit moment spelen ze in de 2e. Misschien moeten we er maar alles aan doen om de mannen een klasse hoger te krijgen. Als we beter willen worden zal de weerstand toch omhoog moeten.

We zien jullie graag allemaal volgende week weer langs de lijn en anders blijft u op de hoogte via de verslaggeving.
Tot volgende week!