Eindelijk weerstand voor Nieuwkoop JO9-1

Jodan Boys, de JO9-2

6 oktober 2018 11:30

Koning, L. de

Zaterdag 6 oktober stond er een thuiswedstrijd tegen Jodan Boys op het programma. Vorige week moest iedereen nog vroeg zijn bed uit. Nu kon iedereen lekker uitslapen. 11:30 uur thuis voetballen. Wat een verwennerij.  Het team was deze week weer bijna compleet, alleen Dilan genoot van een verdiende vakantie, maar volgde de wedstrijd trouw via de app. (In ieder geval papa wel)

Ondanks het late tijdstip was Nieuwkoop toch niet helemaal wakker. Binnen twee minuten stonden de oranjehemden ook al met 2-0 achter. Het was meteen duidelijk dit werd een ander potje als die week ervoor. Het deed wat met de mannen en gelukkig maar! De Nieuwkopers werden feller en ze hadden door dat er gewerkt moest worden vandaag. Zeker voor de trouwe supporters van de JO9 was dit leuk om te zien. En ook menig ouder of grootouder werd fanatieker in het aanmoedigen. Er kwamen wat kansen voor Nieuwkoop, maar de aansluitingstreffer wilde er nog niet in. Ook Ot had vandaag door dat hij er niet voor niks stond. Een paar nuttige maar vooral mooie reddingen zorgde ervoor dat de schade niet te hoog op liep. Bilal dribbelde de bal weer in nadat deze over de zijlijn was geweest. Bilal zag Twan vrij staan en gaf een mooie pass. Twan twijfelde geen moment. BAM! De aansluitingstreffer was een feit. 1-2 was dan ook de rust stand. De mannen kregen in de rust al wat complimenten hier en daar. Wat werd er goed gevoetbald en voor geknokt.

De trainers hebben in de rust nog wat tactische aanwijzingen verteld en vol goede moed gingen ze de tweede helft in. En ook dat heeft gewerkt. Binnen één minuut maakte Twan de gelijkmaker. 2-2 En eigenlijk nog een hele helft te gaan. Jodan Boys bleef toch ook nog goede kansen creëren. Verdedigers Nout en Daan hadden hun handen vol aan de jongens uit Gouda. Maar ze stonden zeker hun mannetje. En wederom had Ot ook nog weer een goede redding. Zelfs de lat bracht nog een keer redding. Ook Nieuwkoop kreeg steeds meer kansen. Een schot van Jeroen werd nog door de keeper tot een hoekschop verwerkt. Uit deze corner kwam uiteindelijk wel de derde goal voor Nieuwkoop! Twan maakte ook de derde voor Nieuwkoop.

Het bleef spannend, want we waren er nog zeker niet. Uiteindelijk werkte Jodan Boys de bal verkeerd weg, waarna Bilal er van profiteerde. Bilal trapte de bal terwijl hij half onderuit werd getrokken. Toch vloog de bal prachtig achter de keeper en stond er een 4-2 voorsprong op het scorebord. Jodan Boys zette toch nog wat druk op de ketel. Twan werd eerst met een ippon uitgeschakeld en vervolgens knalde het judo talent de bal in het doel. 4-3.

Jeroen, de stormram van de JO9, zette op het middenveld nog even alles op alles. Na hard werken had hij de bal veroverd en kon gelijk de bal bij Marijn krijgen. Marijn twijfelde niet en zorgde ervoor dat de jongens weer verder uitliepen. 5-3 . Toch vonden de jongens uit Gouda weer een aansluitingstreffer. 5-4.

Nu was het toch echt bijna afgelopen. Zou er nog één doelpuntje dan inzitten?? Jazeker! Twan wist er toch nog eentje in te prikken en daarna was het echt afgelopen. 6-4 gewonnen.  Wat een leuke wedstrijd en wat een hoop positieve dingen gezien vandaag. Niet alleen qua spel maar ook de scheidsrechter of -ster in dit geval. Ook dat mag een keer gezegd worden. De dame floot vandaag voor het eerst en deed dat vol enthousiasme. Deze jonge vrijwilligers zijn zeer nodig voor de club. En gelukkig worden ze ook goed begeleid vanuit dit club. Laten we als ouders zorgen dat deze meiden het ook leuk blijven vinden.

Graag tot de volgende keer langs de lijn!