JO9-1 boekt opnieuw mooie zege

ARC JO9-2

22 september 2018 10:15

Zelf fluiten

Afgelopen zaterdag 22 september stond de wedstrijd Nieuwkoop - ARC wederom op het programma voor de JO9-1. Ditmaal voor de competitie en we weten allemaal: een goed begin is het halve werk. Bij aanvang van de competitie moesten helaas Twan en trainer Igor afhaken. Voor de rest waren we weer helemaal compleet.

Eigenlijk was iedereen er klaar voor. Ook Marcel, de scheidsrechter van vandaag, was er klaar voor. Veld gekeurd, doelnetten gecheckt en warm gelopen. En precies op dat moment begint het te regenen, nou ja regenen? Het kwam met bakken naar beneden. Verschillende supporters haalden de paraplu te voorschijn of gingen toch nog maar een bakkie in de kantine halen. Marcel besloot toch maar te beginnen, want van afwachten worden de jongens alleen maar weer koud.

Het spel van Nieuwkoop was erg goed en ook leuk om naar te kijken. Er werd goed overgespeeld en er waren echt leuke aanvallen over verschillende schijven. Inspelen, doorlopen en weer ontvangen. Toch wilde de bal er niet gelijk in. Het was ook niet dat de verdedigers Nout en Daan niks te doen hadden en gelukkig kopte Bilal ook nog een bal goed weg. Toch hing er een doelpunt in de lucht voor Nieuwkoop. Het was dan ook een prachtige actie waaruit we de 1-0 maakte. De bal werd door Nout veroverd en gelijk in gespeeld naar Jeroen. Jeroen ging de tegenstander voorbij maar had ook oog voor zijn medespelers. Marijn had zichzelf goed vrij gelopen voor het doel en schoot dan ook keurig in de hoek de openingstreffer binnen.

Dan kan het opeens hard gaan. De oranjehemden leefde helemaal op en voelde zich echt sterker als de tegenstander. Jeroen schoot dan ook een paar keer op doel waarvan twee keer raak. Eén van de twee vloog keurig de kruising in. Maar dat was het nog niet, voor de rust volgende er nog een treffer. ARC kreeg de bal niet echt lekker weg, waarna de bal belande bij Daan. Van een afstand schoot hij op doel, de keeper zat er nog wel aan maar toch belandde de bal onderkant lat in het doel. 4-0 de rust in is toch lekker.

Ot, de keeper van de JO9-1, verveelde zich zo in de eerste helft dat hij graag wilde voetballen de tweede helft. Daan ging op doel en Ot ging lekker ballen. Dit pakte in eerste instantie slecht uit. De organisatie was toch een beetje uit het spel en er kwam dan ook een tegentreffer. 4-1.
Het zal toch niet? ARC kreeg steeds meer kansjes. Gelukkig kwam Nieuwkoop steeds meer weer terug in het spel. Ot besloot ook nog even gas te geven. Met een mooie solo kreeg hij de bal achter de keeper. Nout de gaf de genade klap door vrij snel de 6-1 erin te leggen. ARC gaf het eigenlijk op en ook Nieuwkoop was er toen klaar mee. (Mede door het weer). 6-1 was een mooie uitslag en we gaan dan ook vol goede moed naar de volgende wedstrijd.

Tot de volgende keer, langs de lijn. En anders leest u het verslag vast weer.