Spannend tot het laatst bij de JO17-2

DONK JO17-1

17 november 2018 12:00

Engelen, H. van

Afgelopen zaterdag speelde de JO17-2 weer een spannende wedstrijd in de 2e klasse. Dit keer mochten we thuis op het hoofdveld vlak voordat het feest van het 1ste zou losbarsten tegen NSV.

Vooraf leek er niets aan de hand. Onze tegenstander Doelt Onversaagd Naar Kampioen (DONK) JO17-1 stond niet al te hoog in de ranglijst dus het spook van onderschatting begon al weer op te doemen. Toch leek de voorbereiding goed en waren de praatjes van Henny vrij duidelijk (vond Hans).

Woensdag hadden we nog een uitstekende training gekregen van Arjan van der Laan, die ons er op wees dat je toch meer moet doen om de bal in de ploeg te houden. Trainer Henny wees er nog op in de voorbereiding, zorg dat je van de woensdag iets meeneemt op het veld.

Maar het begon niet allemaal zoals normaal. Voor het eerst moest Thijs aan de kant om dat hij niet getraind had en Justin stond niet in de basis, omdat hij eerst moest gaan stagelopen bij het restaurant Lkkr. Mocht u dus in de komende tijd trek hebben, en zin hebben om Justin te spreken, moet heerlijk een hapje gaan eten bij deze leuke tent. Want de eigenaar was zo vriendelijk om Justin toch zijn wedstrijd te laten spelen. Die veranderingen deden onze mannen geen goed.

Het resultaat was dat onze mannen, hoewel gemotiveerd, toch met 0-2 achterstonden binnen de eerste 10 minuten. Dat was voor ons, maar ook voor onze tegenstander een verrassing. Dit hadden zij waarschijnlijk ook nog niet meegemaakt. Maar ondanks alles begon het toch te draaien bij onze heren, en werden we steeds meer de bovenliggende partij. Roan wist de zogenoemde aansluitingstreffer te scoren en daarna kon Levi na een geweldige actie van Dion (aanname en dan voorgeven) de gelijkmaker bijschrijven. Dus toch nog op een gelijke stand denk je. Zo dachten ook de twee Hahaha’s.

DONK staat niet echt bekend als een zachtzinnige ploeg, ook niet als een echt voetballende ploeg, maar wel leveren zij altijd strijd tot het gaatje. Dat leidde uiteindelijk tot een 2-3 tussenstand bij rust. Trainer Henny was niet echt blij om het maar zeer eufemistisch uit te drukken. Vooral het feit dat onze mannen zeker voetballend de bovenliggende partij waren, maar dat simpelweg niet aan het uitdrukken waren in de score.

De supporters van de tegenstander waren er in de tweede helft duidelijk niet gerust op, ze bleven onrustig de scheidsrechter bewerken met opmerkingen en ook het team binnen de lijnen probeerde op allerlei manieren ons van de wijs te brengen.

Tot 10 minuten voor tijd bleef het redelijk stabiel en waren er meer dan voldoende kansen voor de mannen, maar de keeper van DONK stond duidelijk zijn mannetje en wist de meeste ballen tegen te houden. De meeste, want onze Dion kreeg het ineens op zijn heupen en scoorde op DONK-achtige wijze (gewoon opportunistisch gaan voor een doelpunt). Daar was dan de verdiende gelijkmaker, en toen trainer Henny ook nog Omar naar linksvoor dirigeerde konden we ook nog via diezelfde Omar een 4-3 overwinning laten aantekenen.

En zo wordt het voor onze “Inglorious Bastards” steeds meer een leuk jaar met bijzonder goede resultaten en zeer aantrekkelijke en doelpuntrijke wedstrijden. De doelstelling van lijfsbehoud begint ook steeds meer naar de achtergrond te verdwijnen en wordt ie vervangen voor het voetballen in het welbekende linkerrijtje.

Groeten, H&H