JO17-2 kan lekker slapen na mooie zege bij Reeuwijk

CVC Reeuwijk JO17-1

Nieuwkoop JO17-2

10 november 2018 9:45

Heeft u dat ook wel eens? Dat u tussen vrijdag en zaterdag wakker wordt en het buiten stormt en regent. Sommige mensen hopen dan stilletjes dat het eerste appje dat ze ’s ochtends krijgen die is van de afgelasting. Toch zijn er ook mensen die juist dan uitkijken naar de wedstrijd van de volgende dag. Waarom? Omdat het simpelweg lekker is als de velden nat zijn, de wind door de bomen waait en het zand net over het veld is uitgestrooid, daar worden de mannen van de jongens gescheiden.

En afgelopen zaterdag kwamen we vol verwachting uit ons bed om nu juist dat te gaan doen. De JO17-2 moest deze keer aantreden tegen Christelijke Voetbal Club Reeuwijk (u weet wel dat veld vlakbij de A12).

De staf had met de terugkeer van een aantal spelers uit de ziekenboeg een volledige bezetting en dat betekend luxe. De twee “hahaatjes” hadden 15 man tot hun beschikking. Demian, Menno, “Berend”, Martin, Thijs, Nick, Jesper, Justin, Sami, Dion, Levi Ryan, Ralf, Lukas en Roan. Ze waren er allemaal bij.

Eerst moesten we ons een weg zien te vinden naar Reeuwijk, omdat de N11 was afgezet. Gelukkig hebben we Hans Simmerman, die ons altijd weer de weg kan wijzen. Er is geen weg in Nederland waar Hans al niet heeft gereden. En zo kwamen we goed op tijd op de bestemming.

Aankomend bij CVC (die een veld hebben waar een ware sintelbaan omheen ligt) bleek dat we op een spekglad kunstgras veld met kurk mochten spelen. Een veld waar elke bal nog drie keer verder stuitert  door de gladheid van het “gras”.

De wedstrijd begon goed met ons vertrouwde rondspelen en in de vertrouwde opstelling. Alleen was Opa Boom nergens te bekennen en dat is toch wel een van onze trouwste supporters. Achteraf bleek Opa op slinkse wijze te zijn misleid naar RVC, maar die ontmoeten we volgens de agenda nog in de komende speelrondes. Gelukkig kon hij de tweede helft nog wel zien.

Het was helaas CVC dat op voorsprong wist te komen door met de corner de bal met een hoge boog net boven Jesper te krijgen. Niet de meest mooie goal, maar ja zitten deed hij. Wat CVC kan kunnen onze mannen natuurlijk veel beter en zo kon Menno dit keer scoren met de buik. De bal rolde doodleuk over de lijn, en zo stonden we weer op 1-1. Het spel liep goed op en neer en ook nu zagen we een tegenstander die veel gebruik maakte van de lange bal. Het zorgde voor de nodige onrust bij ons achterin, maar dit keer hadden we met Martin den Hollander een ware killer bij ons die in de storm een oase van rust wist te brengen.

Vlak voor rust kon de scheidsrechter er niet onder uit en moest hij ons een strafschop toekennen. Iedereen wachtte op het verlossende woord van de kant (trainer wie moet hem nemen?). In dit soort gevallen blijkt de persoonlijke overtuiging vaak beslissend te zijn. Levi ging achter de bal staan en schoot de bal a-la Johan Neeskens recht door het midden in. De keeper had hem dan misschien kunnen hebben, hij ging er gewoon snoeihard in.

In de tweede helft hadden we Thijs iets terug gezet en waren er nogal wat wisselingen, maar dit pakte zeer goed uit. Ralf had toch een paar nieuwe bewegingen in petto waar CVC niet helemaal op gerekend hadden. De tegenstander bleef volharden in de lange bal, en helaas bleek dat op één moment van onachtzaamheid ook te werken. 2-2. Maar Justin, die na een blessure van Sami weer was ingevallen, wist op onnavolgbare wijze de bal nog een keer tegen het net te krijgen, en zo verlieten we Reeuwijk (via de weer geopende N11) met 3 punten in de tas en de overtuiging dat we met goed voetbal steeds weer kunnen winnen.

Vanavond is het misschien weer slecht weer, maar we zullen lekker slapen met die punten in de tas. Top gedaan mannen!