JO17-3 wint met een zevenklapper

Sportlust '46 JO17-5

10 november 2018 12:30

Lunstroo, K.

Vandaag eindelijk weer eens een competitiewedstrijd op het programma. Na twee weken rust en een oefenwedstrijd stonden er vanmiddag weer 14 krijgers in het oranje op het veld. Maar om er 14 te krijgen kost het als coach soms wat app-verkeer en een paar telefoontjes. Zelfs als er iemand op vrijdagavond laat nog uitvalt wordt er zaterdagochtend op tijd gebeld met Henny van de JO17-2. Heb jij nog iemand over die na jouw wedstrijd mee wil doen? Natuurlijk was het antwoord. Komt goed en dit gebeurde ook. Ook uit de JO15-2 was ook weer iemand aangeschoven dus gevoetbald kon er worden vandaag.

Wel was de trainer/coach wat later omdat hij andere verplichtingen had. Maar in de tweede helft was hij van de partij. Als grensrechter notabene. Gelukkig was vaste begeleider Aart er en een interim coach voor deze mannen was vorige week al geregeld. Een speler vond dit wat minder leuk “want hij is altijd zo streng” was zijn opmerking.

In de rust stonden de Nieuwkopers al met 2-0 voor, maar volgens de toeschouwers had dit meer mogen zijn. Mede omdat de lat werd geraakt van heel dichtbij. Volgens de verhalen was de eerste goal het mooist. Een voorzet vanaf rechts verdween zo in het doel en dat is altijd lekker, zeker als je voor Nieuwkoop bent.

In de tweede helft werd er voortdurend op de helft van de tegenstander gevoetbald. Kans op kans werd gecreëerd, maar scoren gaat niet altijd vanzelf. Zelfs niet als je alleen voor de keeper staat. Ook de lat werd nog een keer geraakt van grote afstand, maar gescoord werd er gelukkig ook. Maar liefst vijf keer in de tweede helft. Zo stapte de mannen met een 7-0 overwinning van het veld. Na afloop kregen we zelfs complimenten van de tegenstander voor het sportieve spel en de vriendelijkheid in het veld.

In de kleedkamer kregen de mannen nog een mooie opsteker te horen. Zo meteen na het douchen gaan we met z'n allen patat eten en wat drinken in de kantine. Dit kon op kosten van de interim coach en dat werd enthousiast ontvangen door iedereen.

John bedankt voor je hulp vandaag!

De doelpuntenmakers van deze wedstrijd; Ruben (3), Kaj, Job, Shane en Thijs (allen 1).