De Berlijnse muur van de JO17-3

Schoonhoven JO17-3

1 december 2018 12:30

Way, R. de

De verslaggever kreeg van de week een app op zijn telefoon binnen. 'Wil je niet eens wat schrijven over de verdediging van jullie team?' Natuurlijk, dat is ook wel eens leuk en dat zal ik dan proberen.

Vandaag stond er weer eens een thuiswedstrijd op het programma. Een grote schare supporters stond langs de lijn. Wat wil je gezien de resultaten van de laatste weken. De voorbereiding start zoals gewoonlijk in de kleedkamer. Dertien dappere strijders waren er vandaag uit de 17-3 en een ingehuurde uit de 15-2. Zelfs een geblesseerde speler was erbij in de kleedkamer. Iedereen werd op scherp gezet door de trainer. Maar of het genoeg was voor vandaag…?

De eerste kansen waren voor de Nieuwkopers, maar dan moet je ze wel tussen de palen schieten. En niet over het doel of ernaast. Ook Schoonhoven kreeg zijn kansen en daar wisten ze wel raad mee. De verdediging (Berlijnse muur) van de Nieuwkopers faalde een paar keer achter elkaar. Dit was toch wel bijzonder, want normaal ligt hier de rust en de power van het team. Na slecht uitverdedigen werd de bal strak in de kruising geschoten en keken de Nieuwkopers tegen een 0-1 achterstand aan.

Met wat geluk, maar fraai om te zien, werd er voor rust nog gelijk gemaakt. Een diagonale knal van grote afstand verdween via de paal in het doel. 1-1 met de rust, maar slecht gespeeld. Dit moest anders in de tweede helft. In de kleedkamer rookte het in de rust. De trainer en Aart zette de boel op scherp. Gemotiveerd tot het bot werd het veld betreden voor de tweede helft.

Er werd hoog druk gezet van achteruit en de backs zaten kort op de man. De middenvelders werkte zich een slag in het rond. Maar ook de aanvallers lieten van zich horen. Daar waar nodig stond de keeper op de juiste plek en ook hij voetbalde prima mee. Tjonge wat hebben we staan te genieten na rust. Vooral toen de verdedigers hard werkend voor elkaar een aanval van de tegen partij onschadelijk maakte. Met een high five en een grote glimlach naar elkaar zocht een ieder zijn plek weer op. Klaar om de volgende aanval onschadelijk te maken.

Natuurlijk gebeurde er voorin ook van alles. De Nieuwkopers scoorden vier keer na rust en raakten ook nog twee keer het aluminium. Maar wat ik jullie niet wil onthouden was de 5-1. Een geweldige aanval met één keer raken werd van dichtbij keurig afgerond. Dit was werkelijk een genot om te zien.

Maar het slot akkoord was voor de verdediging. Als je na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter een compliment krijgt van de trainer van de tegenpartij voor je vertoonde spel, stap je tevreden van het veld. 'Dit was een totaal andere 17-3 als voor rust', vertelde hij en 'nu begrijp ik waarom jullie op de tweede plek staan.'

De doelpunten makers van vandaag; Kaj en Shane ieder twee en Job eenmaal.