Eerlijk zullen we alles delen...

FC Lisse JO17-3

Nieuwkoop JO17-2

12 januari 2019 13:00

Afgelopen zaterdag speelde de JO17-2 de eerste wedstrijd van 2019. Onze de mannen gaan zich weer voorbereiden op de tweede seizoenshelft. De wedstrijd was mede tot stand gekomen door de trainer van de JO19-1 die zijn connecties in Lisse had weten aan te boren.

Een vriendschappelijke wedstrijd dus. Ere wie ere toekomt: zowel het team van FC Lisse (JO17-3) als onze mannen hielden zich er behoorlijk goed aan. Ook een scheidsrechter was gevonden en was het tijdens onze wedstrijd heerlijk droog. Ook leuk om te vermelden was dat we weer de nodige talenten voor volgend jaar konden mee laten doen. Dus vanuit de JO15-1 waren Sam, Melvin en Quinten ook mee.

Het veld was wel spekglad en dat noopte de ouders om oude tijden op te halen. “Vroeger” had je twee paar schoenen bij je. Voor dit soort velden waren de schoenen met de “Zes punten” altijd onder in de tas te vinden. 6 noppen van gehard aluminium (zodat je je tegenstander niet kon verwonden,) waar je altijd onberispelijk in de grond en vast stond.

Omdat onze mannen allemaal mooie gekleurde vaste noppen hebben was het een behoorlijke glijpartij aan het begin. FC Lisse maakte er op dat het beste van door vanuit achteren wederom snel tussendoor te komen en met een snelle spits tot scoren te komen 1-0.

Maar gelukkig konden onze mannen zich goed herstellen en met goed voetbal konden we de tegenstander goed onder druk zetten. Met die druk kon de tegenstander duidelijk niet goed omgaan en zo kwam rond de 30ste minuut de gelijkmaker een mooie bal diep een perfect balletje breed van Nick Boom en een mooie goal zorgde voor de 1-1. Toen ook Quinten nog werd neergehaald in het strafschopgebied van de tegenstander wilde Roan al erin om de penalty er in te schieten, maar de scheidsrechter zag dat toch anders. Het werd namelijk een vrije trap buiten de 16.

En zo ging het spel weer verder heen en weer, maar waren we met ons voetbal toch redelijk de betere partij (mogelijk ook door onze gekleurde bril), en dan was er toch weer een momentje van verslapping waardoor de tegenstander op voorsprong kon komen. We gingen met 2-1 achterstand de rust in.

In de rust (met echte thee) konden de mannen weer verder gaan met goed voetbal te tonen. In de tweede helft hadden we tegenwind, maar konden we goed blijven voetballen en ondanks dat onze mannen nog niet getraind hadden werd juist de tegenstander steeds onzorgvuldiger achterin en duidelijk vermoeid.

Vlak voor tijd was het dan toch zover, de bal kwam bij Roan terecht die de bal onberispelijk strak voor wist te geven en daar stond... onze verdedigende middenvelder/achterste man Thijs om uiteindelijk de eindstand op het bord te toveren. Onberispelijk ingeschoten met een echte FIFA19 juich erachteraan.

En zo deelden we de “punten” met een leuke tegenstander en goede oefenclub. Iedereen kreeg een hand en zo hebben we onze eerste pot er weer op zitten, nu gaan we langzaam trainen om volgende week nog een laatste wedstrijd van de najaar competitie te spelen. We gaan weer stappen zetten naar het voorjaar en spelen we “naar de zon” toe.

H&H