JO17-2 krijgt weer praatjes

2e klasse 3*

6 april 2019 10:30

Lunstroo, K.

Afgelopen zaterdag speelde de JO17-2 hun tweede wedstrijd in twee weken. Omdat de mannen al een tijdje niet meer gewonnen hadden en vorige week voor het eerste gelijk speelde (tegen de nummer 2) kwam er weer wat blosjes op de wangen…. en dan is het ook voor de trainer weer tijd om wat praatjes te krijgen. Niets zo mooi als het opportunisme in onze sport.

De competitie van de 2e klasse is zwaar, de tegenstanders stevig en dan hebben die tegenstanders ook nog vaak veel geluk met hun uitvallen. De mannen van de JO17-2 kregen de laatste weken wel de complimenten, maar niet de punten. Als de tegenstander dan iedere keer met enig fortuin die paar kansen die we ze gunnen ook nog zonder pardon om weten te zetten in doelpunten, komt de twijfel om de hoek kijken.

Vorige week ging er een frisse wind door de spelersgroep. De mannen vonden dat het tijd was om eens wat beter hun best te gaan doen, en spraken ook naar elkaar uit dat er wat moest gebeuren. Als trainer is het mooi om te zien om dat zij er zelf mee kwamen. Er kwam gelijk resultaat. Vorige week tegen Moordrecht (de nummer 2 van de competitie) bleef het al 1-1 (met veel kansen op meer). Deze week op veld 4 werd steeds duidelijker dat onze mannen beter begrijpen uit welk vaatje ze moeten tappen.

Ondanks dat Koudekerk de eerste kans kreeg leken wij ons onverstoorbaar toe te werken naar een doelpunt. Hoewel zeker in de eerste helft er genoeg andere kansen waren kwamen we uiteindelijk via Rayan (assist van Thijs) en een prachtig doelpunt van Menno (dit keer niet met de buik) uit een corner van Omar stonden we aan de goede kant van de score.

En na de rust bleven we goed voetballen, maar wat al eerder genoteerd was bleken onze spelers nog niet helemaal fit. Jesper heeft nog steeds wat last van zijn pols en zelfs Menno had wat last van zijn spieren, hij moest gewisseld worden. In de omzettingen was er toch ook wat verslapping en kwamen onze tegenstanders met een 2-1 in de wedstrijd. Toen wist gelukkig Levi snel de 3-1 te scoren en was het over met de ambities van Koudekerk.

Na de wedstrijd waren er gelijk weer praatjes in de kleedkamer bij het team, leider Hans werd nog even in de maling genomen. Hans had samen met zijn vrouw een welverdiende weekendje Vlieland cadeau gekregen en had op die zandheuvel in de Waddenzee met wat lichte ongemak zitten wachten op de mogelijke einduitslag.

Een beetje lol na de wedstrijd is altijd goed om te zien en zo gaan we met wat meer vertrouwen naar de komende periode waar we weer een drietal uitwedstrijden hebben.

Groeten van Hans en Henny