JO17-2 sprokkelt puntjes en leert weer bij

Stolwijk JO17-1

2e klasse 3*

13 april 2019 13:00

Een verre reis voor de boeg en een bijzondere tegenstander gaven weer genoeg stof tot nadenken.

Afgelopen zaterdag was Stolwijk JO17-1 de tegenstander. Voor ons een grote onbekende. Zelfs Hans moest bekennen nog niet vaak tegen deze club te hebben gespeeld. Ondanks dat feit wist Hans ons wel te vertellen hoe we moesten rijden. Helaas werkte nogal wat bruggen, rotondes en stoplichten niet echt goed mee en zo kwamen net even te laat bij de tegenstander aan. De voorbereiding moest op een nabij gelegen klein veldje en zoiets maakt een trainer/coach altijd hyper nerveus.

De jongens werd nog een keer goed op het hart gedrukt dat ze scherp aan de wedstrijd moesten beginnen en dat deden ze ook. Direct kregen we een kans van jewelste, helaas was de keeper van de tegenstander ook scherp en redde hij de dag voor zijn club.

Voor onze ogen ontspon zich een wedstrijd die we dit seizoen al veel vaker hebben gezien. Er kwam weer een vertrouwd beeld waarbij onze mannen goed de druk bij de tegenstander neer konden leggen. En dat, ondanks het feit dat de passing bij ons niet optimaal was. Veel slordigheidjes bij de mannen.

Helaas is er ook een ander vertrouwd beeld en, dat is dat we door even niet goed op te letten niet alleen de 1-0, maar ook de 2-0 op het scorebord zagen verschijnen. De tegenstander blij en wij toch wel in zak en as.  Onbedoeld weer een zure appel voor de mannen, gelukkig wisten we snel tegen te scoren waardoor de ruststand (2-1) nog best dragelijk was.

Ook in deze wedstrijd kon de tegenstander weer buigen op een fysiek sterke ploeg en werden alle middelen ingezet om onze jongens hun focus kwijt te raken. Onze jongens beginnen er al aardig aan te wennen, en gaan er steeds beter mee om. Wat mooi om te zien is, omdat dit nu precies de reden was waarom we onze mannen zo hoog ingedeeld hadden.

Dit keer was er een extra tegenstander in het veld geposteerd, hij droeg het zwarte tenue en had de clubkleuren van Stolwijk duidelijk op zijn hart gedrukt. Ondanks dat moeten onze mannen toch proberen zich “cool” te houden en dat is voor 15-jarige jongens knap lastig.

In de tweede helft begon al snel wat irritatie bij onze mannen te ontstaan en die richtte zich op de man in het zwart, met uiteindelijk toch een gele kaart als gevolg waardoor de mannen kortstondig (zo’n 10 minuten) met 10 man kwamen te staan. De tegenstander probeerde hier gebruik van te maken, maar door knap keeperswerk van Demian bleef de stand wat hij was. Nadat we weer met 11 mannen waren werd Menno als extra man voorin opgenomen (het zogenaamde plan B) en dat werkte ook nog, want uit een afvallende bal wist Justin de 2-2 te maken. Toen Thijs ook nog een keer zijn telescoop benen gebruikte om een schot te smoren wisten we het zeker: we gingen een punt mee naar huisnemen.

Na de wedstrijd was het tijd om de tweede helft nog even goed door te nemen, omdat onze mannen wederom wijzer uit de strijd zijn gekomen en wederom een wederopstanding wisten te laten zien in de wedstrijd zelf. Complimenten!

Groeten van Hans en Henny

De stand in de 2e klasse 03: