JO17-3 stelt plaats in top 3 veilig

ASC JO17-4

27 mei 2019 19:30

Maandag 27 mei stond de laatste competitie wedstrijd op het programma. 'Even naar Oegstgeest om de punten op te halen', riep iemand. Laten we het maar niet onderschatten was het antwoord van de trainer.

Ook waren er nog velen supporters mee gereisd. Nieuwsgierig geworden na afgelopen zaterdag. Na de geweldige wedstrijd tegen Lisse. We mochten spelen op veld 1... maar of dit nou een voordeel was... Het veld was bepaald geen biljartlaken en dat bleek ook wel in de wedstrijd. De bal rolde moeizaam rond langs de kuilen en hobbels,  om nog maar te zwijgen over het tempo wat de mannen hanteerde. Niets lukte en het was het aanzien niet waard, maar ja dat gebeurd overal weleens.

Toch werd er een fraai doelpunt gemaakt aan het eind van de eerste helft door de Nieuwkopers. De spits werd ingespeeld en liet de bal mooi vallen op de meegelopen rechtsbuiten. Hij bedacht zich geen moment en schoot de bal geplaatst in de hoek. 0-1. Dit was ook de ruststand.

In de rust was het wachten op de limonade. Uiteindelijk hebben we deze zelf gevonden. Het bleek klaar te staan in een enorme kan. Hij was wel erg lekker!

Na rust een wat feller Nieuwkoop. De druk werd opgevoerd en dit resulteerde in een 0-2, dachten wij allemaal. Maar helaas het bleek buitenspel na beraad tussen de scheidsrechter en de grensrechter. Zoals zo vaak gebeurt het dan aan de andere kant. Na slecht uitverdedigen werd het 1-1 en dit was toch echt niet nodig. Gelukkig maakten we uit de eerste aanval weer de 1-2. Dit gaf de Nieuwkopers wat moed, maar rust in het spel kwam er niet.

Bij de volgende aanval van Nieuwkoop maakte een speler van ASC hands binnen de 16 meter. De scheidsrechter floot voor een penalty. Deze werd feilloos ingeschoten en zo stonden we 1-3 voor. Maar gespeeld was het nog niet deze wedstrijd. Al helemaal niet toen ook ASC een penalty kreeg. Maar je moet hem wel benutten om het spannend te maken. Met een katachtige reactie stopte onze keeper de penalty. Zo bleef de voorsprong behouden.

In de laatste minuten hadden de Nieuwkopers nog een penalty moeten krijgen. Er werd een speler onderuit gehaald binnen de 16 meter. Volgens de scheidsrechter was het op de lijn dus volgde er een vrije trap. Hieruit werd niet gescoord en het bleef 1-3.

Mannen gefeliciteerd met de derde overwinning op rij. Dit levert uiteindelijk een derde plek op in de eindstand. Grote klasse om dit te doen nadat we zijn gepromoveerd.

De doelpuntenmakers waren Ruben, Shane en Robin.