JO17-3 wint eerste wedstrijd in 4e klasse met ruime cijfers

UNO vv JO17-4

Nieuwkoop JO17-3

9 februari 2019 10:30

Gisteren stond de eerste wedstrijd van de tweede seizoenshelft op het programma. Als trotse kampioen in de 5de klasse promoveerden we naar de 4e klasse. Eens kijken wat daar te halen is voor ons als team. Voor een aantal mannen was het lastig om zich te motiveren op de trainingen van de afgelopen weken. Wel trainen en geen wedstrijd maar er was ook angst; is het niet te hoog, we hoefden toch geen klasse omhoog. De trainer had er zijn handen vol aan en er moest een aantal keren stevig gepraat worden op trainingsavonden. Maar zoals gezegd was daar de eerste beproeving en wat voor een.

De wind waaide stevig over het veld en ging in de loop van de wedstrijd alleen maar harder tekeer. Er waaide zelfs takken van de bomen het veld op en in de tweede helft moest de scheidsrechter even het spel stil leggen. Er was een klein doel zo het veld op gewaaid. Gelukkig liep het goed af.

De eerste kleine kansen waren voor de Nieuwkopers maar er werd te lang gewacht met schieten op doel of de bal ging naast. Ook UNO kreeg wat kleine kansen, maar ook daar stond het vizier nog niet op scherp of werd de bal gepakt door de keeper. Langzaam kregen de Nieuwkopers de overhand en drukten UNO vast rond hun eigen zestien meter. Het bleef wel opletten, want voorin hadden ze rappe mannen. Maar uit een mooie aanval met een fraaie steekbal werd de 0-1 binnen geschoten en dat was zeker verdiend op dat moment. Het werd daarna snel 0-2 doordat een foutje in de verdediging van UNO goed werd afgestraft. We keken elkaar eens aan “dit hadden we toch niet gedacht”. Leider Aart hoopte op nog een goal voor rust, want dat zal wat rust geven. Hij werd op zijn wenken bediend toen na een mooie kaats de bal hard in de hoek werd geschoten. 0-3. Dit was ook de ruststand.

De trainer en leider hamerde er op dat het nog niet gespeeld was deze wedstrijd. We kregen tenslotte meer tegenwind nu. Na de aftrap zette UNO gelijk aan. Er ontstond direct een gevaarlijke schietkans, maar onze keeper redde bekwaam. Het viel niet mee voor de heren om onder de druk uit te voetballen, maar we bleven het proberen. Het offensief van UNO stopte langzaam en de Nieuwkopers werden gevaarlijk in de counter. De bal werd onderschept op het middenveld en razendsnel naar voren gespeeld. Daar wist onze linker spits wel raad mee en met een bekeken schot over de keeper werd het 0-4.

In de laatste minuten was het UNO dat op een gevaarlijke plek een vrije trap kreeg, net buiten de zestien meter. De scheidsrechter floot en de bal werd getrapt. Met een fraaie krul om de muur ketste de bal op de paal zo terug het veld in. Razend snel speelde de Nieuwkopers het toen uit. Van achter naar het middenveld en toen een diepe bal op de spits in de diepte. Die liep zijn directe tegenstander eruit in een lange sprint en ronde vakkundig af. 0-5. Dit was ook de eindstand van de wedstrijd. Knap gedaan mannen! Als collectief gestreden en de punten gepakt.

De doelpunten makers van vandaag; Boyd (2x), Kaj, Rens en Shane