Drukke week voor de JO17-3

EMM'21 JO17-2

6 april 2019 12:45

Oostveen, H.

Afgelopen woensdagavond speelden we een inhaalwedstrijd. Uit bij TAVV JO17-1 werd er om 19.30 uur afgetrapt. Het werd een boeiende en stevige wedstrijd.

De Nieuwkopers waren duidelijk de bovenliggende partij in de eerste helft. Ze kregen een aantal fraaie kansen en uit een daarvan draaide de spits mooi weg en schoot beheerst binnen. 0-1 Niet veel later werd het 0-2. Over links werd er goed doorgezet en de bal werd van zeker 20 meter hard binnen geschoten 0-2. Dit zag er goed uit. Helaas werd het op slag van rust 1-2.

Na rust zette TAVV een tandje bij en had Nieuwkoop het moeilijk. We kregen de bal slecht weg en konden moeilijk onder de druk uit voetballen. Helaas voor ons kwam TAVV na rust op 2-2 doordat de bal via de lat terug het veld een sprong en bij een speler van TAVV voor zijn voeten kwam. Die wist hier wel raad mee en schoot beheerst binnen.

In de laatste minuten kregen beide teams nog een grote kans. TAVV kopte over uit een corner en een Nieuwkoper schoot de bal over in kansrijke postitie. Het bleef uiteindelijk 2-2.

De doelpunten makers; Jaap en Job

Afgelopen zaterdag speelden we thuis tegen DOSR JO17-2. Over deze wedstrijd kunnen we erg kort zijn. De eerste helft waren de Nieuwkopers niet bij de les. Ballen werden snel ingeleverd bij de tegenpartij en alles ging te traag. Bij rust keken we tegen een 0-3 achterstand aan.

In de rust was het muisstil in de kleedkamer. Dit waren we niet gewend. Er werden wat plannen gemaakt om het tij te keren. Dit lukte redelijk in deze helft. We waren feller in de duels en gingen wat meer vooruit spelen. We kregen wat kleine kansen en wisten zelfs de lat nog te raken. Uiteindelijk werd er in deze helft niet meer gescoord dus bleef het 0-3.

Ook dit was een mooie leerschool. De laatste wedstrijden van deze competitie gaan we gebruiken om het geleerde in de praktijk te brengen. Succes mannen in de komende wedstrijden!