Eerste wedstrijd in nieuwe jaar van de JO19-1

Wippolder JO19-1

19 januari 2019 13:00

Cornelissen, M.

Na een prachtige overwinning vorige week uit bij FC Lisse (0-1), stond zaterdag de tweede vriendschappelijke wedstrijd, uit een reeks van vier, op het programma. We speelden thuis tegen Wippolder.

Er werd met alle spelers afgesproken om deze vier wedstrijden met 3 spitsen te spelen, om te kijken of we vroeg druk konden zetten en zo de tegenstander vast konden zetten. Er moesten wel een aantal dingen omgezet worden, omdat er deze week een spits wegviel. Dit geeft echter wel een uitgelezen mogelijkheid om iemand uit de JO17-1 te proberen.

De eerste 15 minuten speelde Wippolder goed voetbal met veel beweging in het team en goede spitsen. Overal kwamen we een stapje te laat. Iets verder vooruit verdedigen, eerder vastzetten en op tijd omschakelen. Zo kregen we grip op de wedstrijd en kwamen dan ook op een 1-0 voorsprong. Een schot van zo’n 40 meter van Wippolder die zomaar in de kruising vloog zorgde wel voor de mooiste goal van de wedstrijd. 1-1. Niks aan de hand, want we voetbalden daarna lekker door, combineerden bij vlagen erg goed en zeker de hele ploeg had een geweldige inzet. Zo konden we uitlopen naar 2-1 en 3-1.

Ook na de rust gingen we hiermee door, dit leidde dan ook tot een mooie 6-1 winst. Leuk als je met drie spitsen speelt en dat ze ook alle drie scoren en samen goed waren voor 6 goals. Na de rust speelde Mousa van de JO17-1 nog een helft mee. Hij deed erg goed mee en raakte zelfs nog een keer de lat. Leuke speler voor de komende jaren. Zo werd het een geslaagde oefenpot. Op naar volgende week.

WH