MO15-1 door in de beker na winst tegen RCL

Meike Kuijf (schot)
... (schot)

14 september 2019 11:45

Om 11.55 uur trapten we af in Leiderdorp voor de laatste beker wedstrijd. Wie deze zou winnen gaat door in de beker. Er stond dus wel iets op het spel.

Het ging aardig gelijk op allemaal. Wij kregen wat meer kansen, maar de bal mocht er niet in, leek het wel. Een hele goede uitbraak van RCL, maar Noah stond goed op haar plek en wist het eerste schot uit het doel te houden en ook de rebound wist ze te stoppen. Na ongeveer 20 min hadden we een goede aanval en verdween de bal in het net van RCL door een eigen speelster 0-1. De kansen voor ons bleven komen, maar troffen geen doel. Ook RCL kreeg zo af en toe een kansje en die maakten niet veel later de 1-1.

Weer opnieuw beginnen dus. Tot Meike op slag van rust de 1-2 binnen schoot. Met een lekker gevoel de rust in.
RCL kwam vrij sterk uit de kleedkamer en wij moesten er weer een beetje in komen. De 2-2 werd ook super mooi ingeschoten. Weer gelijk dus. Maar daar namen onze meiden geen genoegen mee.

Ze speelde een erg sterk en dat tegen een tegenstander die Hoofdklasse speelt. Dus de meiden zette nog even een tandje bij en gingen door. Na een mooie bal van Indy van achteruit werd deze doorgetikt door Ashani, waarna Tess de bal links op de rand van de 16 kreeg. Met een mooie beweging gevolgd door een schot maakte ze de 2-3.

Wij gingen steeds beter spelen de werden eigenlijk alleen maar sterker. Tot Jaimy de bal kreeg en de 2-4 binnen schoot. Nu was het zorgen dat we het niet weg gingen geven en dat gebeurde ook niet. Eindstand 2-4.

Een super goede en leuke wedstrijd gezien van de meiden waarin het hele team goed samenwerkte en met elkaar het tot dit resultaat hebben gebracht. Opgeven komt niet in het woordenboek van deze meiden voor.

Trots op de meiden super gedaan!