De seizoenstart van de JO10-1

Altior JO10-1

21 september 2019 8:30

Zelf fluiten

Wat een start van het seizoen 2019/2020 Voor de JO10-1. Vele ups maar ook één grote down.

Op 31 Augustus begon de competitie tegen Alphense Boys. Nog zonder getraind te hebben begonnen we aan deze lastige uitwedstrijd. Deze wedstrijd hebben we dan ook verloren met 3-5. Toen stonden de eerste trainingen op het programma. Wat wordt er goed getraind!!! Veel inzet en we proberen er dan ook meer positiespel en voetbal in te krijgen.

Op 7 September stond de eerste thuiswedstrijd op het programma. Rohda uit Bodegraven was de tegenstander die dag en we zouden met 7-5 winnen. Maar het was ook een vervelende dag, want dit was ook de dag dat Nout in een duel verkeerd terecht kwam en zijn arm brak. In eerste instantie wilde hij nog door voetballen (Wat een winnaars mentaliteit) maar het ging echt niet. Later in het ziekenhuis zou blijken dat het gebroken was. Dit is een echte domper voor het team en om Nout een beetje op te vrolijken hebben we een "fruitmand" geregeld.

14 September moesten we dus met precies zes man de uitwedstrijd tegen Woubrugge spelen. Het was een spannende wedstrijd wat op en neer ging, maar er werd wel een stuk beter gevoetbald. Veel beter overgespeeld en zo kwamen ze tot mooie acties en combinaties. De uitslag werd 5-7 in het voordeel van de oranje hemden.

Afgelopen zaterdag stond er toch een soort van derby op het programma. Altior uit Langeraar kwam richting Nieuwkoop. Meestal zijn derby's erg spannend en zitten de mensen op het puntje van hun stoel. Vandaag was dat zeker niet het geval. 12-0 in het voordeel van de Nieuwkopers.
Wat is het toch een leuk team!!!

We blijven lekker trainen met z'n allen, hopelijk komt Nout er weer snel bij en dan wordt het een heel mooi seizoen!!!