JO19-1 zonder moeite door in de beker

Ter Leede JO19-2

14 september 2019 15:15

Rozema, Ju.

Onze eerste wedstrijd was tegen Altior, een ploeg waar we vorig seizoen nog van hadden verloren. Een mooie manier om dat verlies recht te zetten.

De mannen begonnen daarom ook scherp aan deze wedstrijd en speelden een heel goed half uur en liepen dan ook uit naar 4-0. Dan is het moeilijk om goed te blijven voetballen en in positie te blijven. Zo werd het allemaal wat rommelig maar na de rust herpakte ze zich en konden ze weer verder, fraai combineren en zo zorgden de mannen voor een monsterscore van maar liefst 10-0.

De tweede wedstrijd was tegen Hazerswoudse Boys. Als je het over mindere wedstrijden hebt dan was dit er eentje. Deze tegenstander was nog minder dan vorige week. Goed voetballen lukte niet deze dag. Als je zo veel beter bent dan je tegenstander is het ook moeilijk voetballen. Iedereen liep elkaar in de weg, toch werd het nog een grote uitslag: 0-7.

De derde wedstrijd tegen Ter Leede. Even voor de wedstrijd wat afspraken gemaakt om niet meer dezelfde fout te maken als tijdens de vorige wedstrijd. En of het nu lag aan onze nieuwe warming-up, geleid door onze spits Daan, weet ik niet, maar de jongens schoten uit de startblokken en binnen tien minuten stond het 3-0. Poehee dat gaat vandaag weer erg makkelijk. Mooi om te zien dat de ploeg probeerde de hele wedstrijd te blijven voetballen. Het is dan ook leuk om te zien dat onze beide gastspelers (Daan K. en Pluk) hun goaltje meepakte. Zo liepen de mannen uit naar, jawel het lijkt wel een korfbal uitslag, 12-1(!).

Is de JO 19-1 klaar voor de competitie? Geen idee, we gaan het zien volgende week thuis tegen Woerden. Echt getest zijn ze nog niet.

W.H