MO15-1 verliest ongelukkig bij Haastrecht

... (intikker)

2 november 2019 10:45

P.J.G. (Peter) van Harmelen

Om 10.45 trapten we in een regenachtig Haastrecht af tegen de de nummer 1. Wij zelf waren de nummer 3 in de stand. Dus een pittige pot op papier. Maar ook in het veld een sportieve maar pittige pot.

Onze meiden deden precies wat we gezegd hadden en dat was druk zetten vanaf het begin en dat werkte goed. Haastrecht kon niet in haar spel komen en wij kregen best veel kansjes. Britt die net over schoot, Meike die de paal schampte en Sterre die de lat raakte. Tot Noa een goed geplaatste bal op Tess gaf en die met een mooie beweging de keepster omzeilde en de 0-1 binnen schoot. Dat was ook de ruststand.

Na de rust kwam Haastrecht sterk uit de kleedkamer en na tien minuten werd de 1-1 gemaakt. Maar onze meiden herpakten zich en gingen er weer vol voor, maar hun keepster speelde een dijk van een wedstrijd en zorgde ervoor dat Nieuwkoop niet tot scoren kwam. Ook kreeg Haastrecht nog een kansje en die wist Noah te keren, maar helaas; in de rebound kwam toch de 2-1 op het scorebord.

Daarna was het alles of niets. Een verdedigster eruit en middenveldster erin en de kansen waren weer voor ons. Meike raakte de paal en Nina miste net aan een mooie voorzet.

Echt het geluk was niet met ons vandaag. De meiden hebben echt een top wedstrijd gespeeld. Echt allemaal! Bert en ik zijn trots zoals het gegaan is. Maar helaas de punten mochten niet mee naar Nieuwkoop. Eindstand was dan ook 2-1.

Op naar volgende week, uit tegen SVS.