MO15-1 wint net niet van FC Oegstgeest

Ashani Sital (schot)

Hoofdklasse 1

7 maart 2020 10:45

Zaterdagochtend trapten we af in een zonnig Nieuwkoop tegen Oegstgeest. De meiden hadden er veel zin in en straalden dat ook uit. We hadden ze meegegeven dat ze vol druk moesten zetten en bij balverlies gelijk gaan jagen en druk zetten.

Dat deden ze ook zeker en er kwamen kansjes over en weer. Het tempo lag hoog en dat maakte het tot een super leuke wedstrijd om naar te kijken. Helaas na een kleine 10 minuten viel Nina uit met een bovenbeen blessure en moesten we
het een en ander aanpassen. Na de verschuivingen die we moesten doen gingen de oranje meiden de aanval in. Tess kreeg een mooi balletje aangespeeld, haalde uit en zette de 1-0 op haar naam.

Maar helaas binnen een minuut met een prachtig boog balletje van Oegstgeest werd het 1-1. Om elke meter en elke bal werd hard gevochten door beide teams. Op slag van rust brak Ashani door de verdediging heen en zette de stand op 2-1.

Na de rust ging het hoge tempo door en het was een spannende wedstrijd die alle kanten op kon. Helaas voor de oranje meiden trof Oegstgeest nog twee keer het doel en kregen onze meiden wel een paar hele goede kansen, maar die werden gekeerd door hun keepster.

Een hele goede wedstrijd gezien van de meiden op een hoog tempo. Een wedstrijd die beide teams kon winnen. Maar het viel uit in het voordeel van Oegstgeest. Trots op de ploeg, wat als een team hun vrouwtje stond. Top gedaan. De punten gaan zeker komen.