JO19-1 naar kwartfinale beker

Capelle JO19-2

15 februari 2020 12:00

Way, R. de

Na een week van storm en regen, aangepaste trainingen was het deze zaterdag rustig. Heerlijk weer om lekker potje te voetballen. Zo stond er deze dag een bekerwedstrijd op het programma tegen Capelle. Twee jongens van de 19-1 die het stapje naar het 1e al gemaakt hadden, mochten vandaag wat extra minuten maken met hun oude maten. Gelukkig, want er waren nogal wat pijntjes en zieke binnen de groep.

Afgesproken dat we de eerste 15 minuten bij balverlies gingen inzakken, om te kijken hoe de tegenstander speelt en hoe ze lopen, waar het gevaar zit. Na het een aantal minuten van afwachten hadden we al snel door dat we ze direct vast moesten zetten. We zaten direct lekker in de wedstrijd, en konden ze onder druk houden. Er werd goed gevoetbald, en er ontstonden heel veel kansen. Er zaten soms prachtige aanvallen tussen. Toch kwam de 1-0 uit een hoekschop, die overigens prachtig werd binnen gekopt. Het was wachten op de 2-0, maar als die niet valt weet iedereen wat er kan gebeuren... Juist hij viel aan de andere kant. 1-1. [echt zuur] Ik denk dat we hier even van schrokken, want even liep het een beetje stroef. Met deze stand gingen we de rust in. 'Hoe kan dit nou, zo goed spelen maar het staat gewoon 1-1'. Iedereen hoorde je zo tegen elkaar praten.

Na de rust pakte de mannen het gewoon weer op, speelden gewoon weer lekker vrijuit en kans op kans volgde. De bal wilde er niet in, het was om moedeloos van te worden. Soms leek het wel of we op een heel slecht hobbelig veld speelde, maar op een prachtig kunstgrasveld als deze is dit onzin. Nog wat meer snelheid voorin gooien was onze laatste troef en gelukkig pakte dit goed uit. Zo konden we met twee prachtige aanvallen het verschil maken en werd de stand 3-1. Ik denk dat we een puike wedstrijd hebben gespeeld en een mooie teamprestatie hebben neergezet. Lekker gasten we zijn door in de beker!

WH