JO11-1 weer met beide beentjes op de grond

Nicolaas Boys JO11-1

26 september 2020 10:30

Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Nicolaas Boys met grote letters op de kalender. We wisten dat dit een moeilijke wedstrijd ging worden want de zwart-groene stonden vlak achter ons op de tweede plaats. De Nieuwveners waren dan ook extra gemotiveerd om te winnen, want dan konden ze op gelijke hoogte komen met Nieuwkoop.

Nieuwkoop begon de wedstrijd dan ook minder gemotiveerd dan de tegenstander. Na de 7-0, 3-7 en 15-0 overwinning dachten we de hele wereld aan te kunnen. Al heel vroeg in de wedstrijd werden we met de neus op de feiten gedrukt. De spits van Nicolaas Boys had het net al gevonden en we stonden snel op een achterstand. Zo... dit hadden we nog niet meegemaakt en we waren gelijk allemaal goed wakker. De tegenstander zat al lekker in het spel en wist ook voor de tweede maal de bal achter de keeper neer te leggen. Gelukkig wisten we de aansluitingstreffer snel te maken waardoor het geen walk-over werd. De 2-1 was een feit. Toch jammer dat vlak voor de rust de Nieuwkopers toch nog weer een keer de bal uit het net moesten vissen.

We gingen de rust in met een 3-1 achterstand. In de rust waren er wat kritische woorden, maar ook oppeppende. Zo waren wij echt wel het beter voetballende team, alleen daar win je het soms niet mee. Nicolaas Boys die vocht voor iedere bal en werkte heel hard. In de tweede helft gooiden wij ook de beuk erin. We waren feller op de bal en de wil om te winnen kwam echt een beetje terug. Wij willen toch eerste worden in de poule en dan kunnen we niet verliezen of in ieder geval met zo min mogelijk doelpunten tegen. Al snel na de rust maakten we wederom een aansluitingstreffer. Ook de gaollie van de boys kon voor de tweede maal vissen in het netje.

De tweede helft ging verder lekker op en neer en het was dan ook een echte derby. Beide teams wisten nog één keer te scoren en de eindstand was dan ook 4-3 voor Nicolaas Boys. Volgende week moeten we laten zien dat wij de eerste in de poule willen worden. We spelen dan de laatste wedstrijd uit tegen Alphia. Nieuwkoop en Nicolaas Boys hebben nu evenveel punten en het zal op de doelpunten aankomen.