JO19-2 verslaat Nicolaas Boys JO19-1

Nicolaas Boys JO19-1

Nieuwkoop JO19-2

3 oktober 2020 15:00

Vandaag stond er een mooie wedstrijd op het programma. Uit naar Nicolaas Boys in Nieuwveen. Het dorp waar onze leider Aart woont. Aart was wel wat zenuwachtig vandaag, want bij winst van Nieuwkoop mocht hij zijn dorp niet meer in werd hem even verteld voor de wedstrijd. Natuurlijk was dit met een knipoog, maar de toon was gezet. Er was nog wat onduidelijkheid of we op kunstgras gingen voetballen of op echt gras. De warming-up was op echt gras en de wedstrijd uiteindelijk ook.

De spelers waren met de auto gekomen, maar de trainer had sportief de fiets gepakt. Regenpak en laarzen aan en rijden. Het meeste water valt er immers naast was zijn motto. Omdat er geen publiek bij de wedstrijd aanwezig mag zijn was het inderdaad erg stil, maar er was toch nog een opa gekomen. Langs de kant van de weg tegen de huizen aan stond hij onder zijn paraplu te kijken. De Nieuwkopers waren duidelijk de betere in de eerste helft. Er werd bij op zijn tijd prima gevoetbald alleen ontbrak het laatste zetje op zijn tijd.

Na 15 minuten werd de 0-1 gemaakt en dit was dik verdiend. Het wachten was nu op meer. De kansen waren er, maar de keeper was moeilijk te passeren of hij kreeg hulp van een speler op de doellijn. Net voor rust was er nog een rake trap richting het doel van Nicolaas Boys, maar de bal spatte op de lat uiteen. Zo bleef het dus 0-1 en dit was ook de rust stand.

In de tweede helft een wat feller Nicolaas Boys. De oranje hemden moesten duidelijk even een tandje bij zetten maar langzaam werden ze terug gedrongen op eigen helft. Na 10 minuten resulteerde dit in flipperkast voetbal voor het Nieuwkoopse doel. De bal kregen ze niet weg en uiteindelijk dacht een speler redding te brengen op de lijn, maar helaas schoot hij de bal in het dak van zijn eigen doel. 1-1 Direct vanaf de aftrap ging Nieuwkoop op zoek naar een tweede doelpunt.

Over rechts werd de aanval opgezet en een speler van Nicolaas Boys kon niet anders dan onze aanvaller tegen de grond te werken. Een vrije trap op  een mooie plek schuin voor het doel. Er werd besloten hem in een keer op het doel te schieten en via een schoen van een speler van Nicolaas Boys verdween de bal in het doel. 1-2. De Nieuwkopers bleven in de tweede helft prima voetballen en bij vlagen was het een genot om te zien. Er werd nog een keer gescoord, maar deze werd afgekeurd voor buitenspel.

Maar in de laatste minuut was het nog even oppassen. Nicolaas Boys kreeg een vrije trap op een gevaarlijke plek. De luchtmacht kwam mee naar voren dus het werd opletten. Alles van Nieuwkoop hield de adem in, maar tot ieders verbazing verdween de bal voorlangs het doel over de achterlijn. Toen vond de scheidsrechter het mooi en floot af. Glunderend liep Aart in de rondte, de drie punten gingen mee naar Nieuwkoop en dit was verdiend. De trainer feliciteerde zijn spelers en trok zijn regenkleding weer aan.  Daarna stapte hij weer op de fiets naar Nieuwkoop en genoot nog even na van de overwinning.

Mannen gefeliciteerd !

De doelpuntenmakers; Justin en Jimmy