MO15-1 draait achterstand om in een zege

Regio Cup Groep 1 02

19 juni 2021 12:00

E. Muller

Vanmorgen stond de uitwedstrijd tegen WVC op het programma. We trapten om 12.10 uur af voor het begin. Na vorige week tegen Lisse wilden de meiden weer 4-3-3 proberen en daar startten we dus ook mee, maar we misten al snel de extra speelster op het middenveld.

WVC maakte daar gretig gebruik van en wist 2x te scoren. Op slag van rust maakte Nina de 2-1. In de rust de meiden een beetje toe gesproken en de formatie veranderd naar de 4-4-2. De meiden.moesten even schakelen en dat duurde even. Dat had WVC ook door. Voor we het wisten stond het 4-1.

Ashani kreeg het vervolgens op haar heupen en schoot binnenkant paal de 4-2 binnen. Maar de meiden rechtte de koppen en gingen ervoor. Jaimy werd neergehaald in de 16 en dus een penalty die ze zelf goed in schoot 4-3. Onze meiden kregen steeds meer zelfvertrouwen en zette alles op alles. Na mooie combinaties tussen de meiden kwam Ashani vrij voor het doel en werd het 4-4.

Met nog drie minuten gingen de trainers alvast het lijstje voor de penalty's maken. Maar Meike dacht daar anders over en zorgde in de laatste minuut voor de 4-5, wat ook de eindstand is geworden.

Echt super trots op de meiden. Op karakter en vechtlust hebben ze de wedstrijd van een 4-1 achterstand weten om te buigen naar een 4-5 overwinning. We zijn blij dat we met deze meiden mogen werken. Toppers allemaal.