Leerzame oefenwedstrijd JO15-1 tegen Koudekerk

Nieuwkoop JO15-1JM

Koudekerk JO15-1

Salah Eddine Amjahdi (afstandschot)
... (schot)
... (schot)
... (afstandschot)

28 augustus 2021 10:00

Sinnige, M

De JO15-1 speelde zaterdag de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Op ons eigen Sportpark de Dulen werd er geoefend tegen Koudekerk JO15-1. Een leerzaam duel.

Met twee trainingen in de benen is het nog een beetje wennen aan elkaar. De JO15-1 bestaat dit seizoen uit spelers die vorig seizoen niet allemaal bij elkaar zaten. Dat maakt dat het nog best even wennen is aan elkaar. Dit zag je ook terug in de trainingen en zeker ook in de wedstrijd van vandaag. Absoluut geen probleem, want dat gaat zich de komende weken ontwikkelen. We waren tegen Koudekerk bijna compleet. Milan en Senna ontbraken nog. Gelukkig sloten Finn en Jelte aan vanuit de JO15-2 (dank hiervoor!). De opstelling waarmee we begonnen: Thijs Gerritsen; Naud, Olivier, Luuk, Justijn; Thijs Gehlen, Tieme, Salah; Yoren, Daan, Floor.

Het begin van Nieuwkoop was goed, want al snel stond er een 1-0 voorsprong op het scorebord. Salah schoot de bal van buiten de zestien over de keeper heen. Een lekkere start. Daarna kregen we het lastiger en gingen we het onszelf moeilijker maken. Koudekerk had veel de bal en wij zakten ver terug, waardoor de tegenstander veel ruimte kreeg om richting onze zestien te komen. Ook in de omschakeling waren we niet snel genoeg. Koudekerk profiteerde daarvan en maakte in korte tijd de 1-1 en 1-2. Ze kregen ook nog kansjes op de derde treffer, maar mede dankzij goed keeperswerk van Thijs Gerritsen werd dit voorkomen.

In de rust werden de belangrijkste punten benoemd, maar in het begin van de tweede helft was het nog een beetje zoeken. Een fraai doelpunt van Koudekerk kort na rust zorgde voor een 1-3 tussenstand. Snel daarna gooide Nieuwkoop de schroom van zich af en begon het te voetballen. We hadden meer de bal, maar hadden nog wat moeite met het creëren van kansen. Uit een vrije trap was Salah dichtbij de aansluitingstreffer, maar hij schoot de bal over. Een paar minuten later was het wel hangen, na een mooie aanval rondde hij de bal oog in oog met de keeper keurig af. 2-3. In de slotfase kregen we nog wat kansjes, maar een gelijkmaker zat er uiteindelijk niet in.

We hebben positieve dingen gezien en dingen waar we mee aan de slag kunnen de komende periode. Het team verdient vooral een groot compliment voor de laatste 25 minuten. Als we dat spel vast kunnen houden en nog verder kunnen ontwikkelen, zit er veel potentie in het team.  De kop is er voor nu in ieder geval af. Volgende week hebben we geen wedstrijd, maar 11 september starten we de bekercompetitie met een duel tegen EMM.