Tegenstander D1: Een elftal met grote tweede jaars

Alphense Boys D3

D-pupillen, D1, Groep 2 21

31 augustus 2013 11:30

De eerste wedstrijd in poule 2-21 heeft onze D1 vandaag thuis gespeeld tegen Alphense Boys D3. Een elftal met grote tweede jaars D-spelers die het net niet hebben gered om de jeugdselecties van de Alphense club te halen.

Om 11.30 uur was het half bewolkt en er stond een flinke bries in de lengte over het veld. Heerlijk voetbalweertje om er een mooie pot van te maken. Volle tribune en dito gevulde zijlijn maakte het decorum compleet.

Het eerste kwart van de wedstrijd was redelijk in evenwicht. Nieuwkoop begon wat meer de overhand in duels op het middenveld te krijgen. Toch was er vaak ook weer snel balverlies. De passing kon wel beter. Dit is inherent aan de korte voorbereidingsperiode die de vakantieplanning in Midden-Holland met zich meebrengt. De echte vorm moet nog komen.

Halverwege de eerste helft waren het de Alphense mannen die de score openden. Een individuele actie van de rechtbuiten liet de uitstekend keepende Pluk kansloos. onze D1 was het even kwijt. De 2-0 viel te snel daarop. De Alphense D3 kon zelfvoldaan de kleedkamer op zoeken voor de rust.

De Nieuwkopers kwamen op scherp gezet uit de kleedkamer. Voorin werd door Tjeerd, Roan en Lorenzo harder gewerkt om meer druk te zetten. Alphen kwam er opbouwend niet meer aan te pas door toedoen van Dave, Mike en Robin op het middenveld.

De eerste de beste corner van Tjeerd werd met behulp van het briesje keurig in de verre bovenhoek gedraaid. Kort daarop een zelfde corner die door Dave professioneel bij de 2e paal kon worden binnengeknikt. Het was al vlot weer een wedstrijd. 2-2

De passing begon sneller en beter te lopen. Van achteruit konden Sem en Bram mooi beurtelings opbouwen en Roy en Martin legden de snelle buitenspelers van de tegenstander aan banden. De mannen werkten hard voor elkaar.  Mooie combinaties en wat schoten maar nog geen echte kansen. Alphense Boys gaf achterin niets weg.

Tegen het eind van de wedstrijd kwamen de Alphenaren er toch nog 1x aan te pas. (voetbalwet) De sterke linksbuiten zette door en de 2-3 was vlak voor tijd een feit. Een hard gelach want op basis van het overwicht in de tweede helft had onze D1 minimaal een punt verdiend. Dinsdag lekker trainen en dan volgende week een, alweer, nieuwe kans.

Complimenten voor Sem Meertens die speciaal voor deze wedstrijd anderhalf uur heeft gereisd vanaf zijn vakantieadres om toch voor de D1 te kunnen spelen vandaag. Wessel en Danté (niet genoemd in het verslag)  speelden een puike 1e helft en hebben hard gewerkt.

Speciale dank aan teamsponsor Koeltransport Aalsmeer. De D1 spelers werden na de wedstrijd door John Voorend in prachtige nieuwe trainingspakken gestoken en hebben allemaal een nieuwe voetbaltas gekregen.