MO17-1 ongeslagen door in de beker

2161GH
LISSE
tel. 0252-413494

Zaterdag waren we op bezoek bij FC Lisse. We hadden aan één punt genoeg om 1e in de beker te blijven. Maar ons geduld werd op de proef gesteld. De wedstrijd voor ons liep iets uit en dus trapten we om 13.30 uur af in plaats van om 13:00 uur. Maar het mocht de pret niet drukken.

Al na drie minuten opende Julia de score met een mooi boogballetje over de keepster. De meiden speelden erg sterk, wisten elkaar goed te vinden en lieten mooie dingen zien. Lisse kwam er een paar keer gevaarlijk uit, maar maakte het niet af. Dat deed Ashani wel die schoot de 0-2 binnen. Meike was ondanks een lichte bleseure goed op stoom en gaf de bal via rechts voor en een speelster van Lisse zette de stand op 0-3.

Na de rust gingen de meiden er nog een tandje bij zetten en Lisse kwam er niet echt aan te pas. Onze verdediging stond erg sterk even als het midden veld. Na nog geen kwartier in de tweede helft gespeeld te hebben zetten Jaimy, Julia en Meike de stand op 0-6. Dat was voor bert en mij een teken om sommige posities te wisselen tussen speelsters en dat pakte goed uit. Jaimy maakte haar feestje compleet door ook de 0-7 en de 0-8 te maken en dus zette ze een hattrick op haar naam.

Tot er plots in onze 16 meter gefloten werd en de bal op de stip ging. Niemand wist waarom maar de scheids bleef er bij. Britt had de bal, maar niet klem vast. Helaas en Lisse maakte de 1-8. Met een hele snelle uitbraak van Lisse zetten zij de eindstand op 2-8.

Een heerlijk begin van het seizoen en genoten van de meiden en van het spel. Op naar volgende week de eerste wedstrijd in de competitie uit tegen VEP.